ناصر وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق در سال 93 با جذب 130 درصدی رتبه نخست، در سال 94 با جذب 103 درصدی رتبه سوم و در سال 95 با جذب 133 درصدی رتبه دوم در پرداخت تسهیلات اشتغال را در سطح کشور به دست آورد.
وی یادآورشد: طی سال 95، 85 فقره تسهیلات به ارزش هفت میلیارد و 720 میلیون ریال در قالب مشاغل خانگی پرداخت شد.
وفایی اظهار کرد: در همین سال 490 مورد تسهیلات 96 میلیارد و 428 میلیون ریالی به متقاضیان خویش فرمایی پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: در قالب طرح کارفرمایی، پشتیبان، برند و زنجیره های تولید و توزیع 108 پرونده تشکیل و تسهیلاتی به ارزش 59 میلیارد و 480 میلیون ریال پرداخت شد.
وی میزان سود بانکی این تسهیلات را چهار درصد و دوره بازپرداخت آن را 60 ماهه اعلام کرد.
وفایی با بیان اینکه برای تمام متقاضیان اشتغال، تسهیلات یک میلیارد ریالی به ازای هر متقاضی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: نحوه بهره برداری از این تسهیلات برای جلوگیری از پرت شدن این منابع مالی در مراحل مختلف رصد می شود تا در محل اشتغالزایی هزینه شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: بیشترین متقاضیان تسهیلات این صندوق را متقاضیان خویش فرمایی تشکیل می دهند، افرادی که قصد فعالیت در مسیر ایجاد ارزش افزوده و تولید محصول با توجیه اقتصادی قابل قبول دارند.
وی ادامه داد: افرادی که متقاضی این تسهیلات هستند، نیازی به سپرده گذاری اولیه ندارند و در صورت برخورداری از شرایط لازم می توانند حداکثر طی 25 روز تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وفایی تاکید کرد: برای آنکه توانمندی متقاضی در بهره گیری از تسهیلات دریافتی تضمین شود، بانک معادل 20 درصد از تسهیلات درخواستی را پیش از پرداخت به عنوان ودیعه نزد خود نگهداری می کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: در صورتی که توانمندی متقاضی مسجل شود، 20 درصد ودیعه دریافتی آزاد شده و شخص می تواند بدون مشکلی سپرده خود را برداشت کند.
وی به پرداخت تسهیلات به بانوان اشاره و اضافه کرد: بانوانی که خود سرپرست، بد سرپست یا خویش سرپرست هستند می توانند برای اشتغال خود از این تسهیلات استفاده کنند.
وفایی ابراز کرد: سایر بانوان برای استفاده از این تسهیلات باید در قالب کارفرمایی وارد شوند و با دریافت تسهیلات برای افراد دیگر هم اشتغالزایی داشته باشند.
صندوق کارآفرینی امید که پیش از این نام آن صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع) بود، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییر نام و رویکرد داد و برای حمایت از ایجاد مشاغل خرد، کارآفرینی و مشاغل خانگی دست به کار شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.