داود مرادخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قبل از این فقط یک پارک علم و فناوری زیر نظر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان فعالیت می کرد که با این مجوز 2 پارک در استان فعالیت خواهد کرد.
مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان با تبیین اهداف راه اندازی پارک های علم و فناوری در سطح استان ها، گفت: حمایت از فناوری های نوین محصول محور، حمایت از شرکت های خدمات در حوزه فناوری و حمایت از تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ از جمله محورهای مهم پارک های علم و فناوری است.
مرادخانی با اشاره به لزوم تولید فناوری در دانشگاه های استان، افزود: هم اکنون در این استان سازمانی که بتواند به طور جامع از کارآفرین و افراد نخبه علمی برای تجاری سازی علم خود حمایت کند، وجود ندارد و این پارک مستقل می تواند حامی خوبی برای افراد هدف باشد.
وی اظهار کرد: قبل از ایجاد پارک مستقل علم و فناوری در استان زنجان، اکثر بودجه 20 میلیارد ریالی تخصیص یافته به جای توسعه در امور مرتبط، در سایر حوزه ها به کار گرفته می شد.
مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه پارک علم و فناوری در زنجان مانند سایر استان ها سبب توسعه اشتغال در بین جوانان نشده است.
مرادخانی با اشاره به بودجه 300 میلیاردی پارک علم و فناوری استان اصفهان در سال 94، گفت: پارک استان خراسان رضوی نیز در همین مدت 80 میلیارد ریال و استان همدان 40 میلیارد ریال بودجه به خود اختصاص داده و در راستای اشتغال جوانان هزینه کرده اند.
وی تاکید کرد: در همه استان ها مراکز رشد با پارک های علم و فناوری باهم هستند، ولی در این استان اینطور نیست و به همین خاطر سال گذشته مرکز رشد دانشگاه زنجان فقط 700 میلیون ریال بودجه داشت.
مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری با حمایت های استانداری زنجان و وزارت ارتباطات، علوم و فناوری تامین خواهد شد.
وی به مزیت های راه اندازی این پارک در زنجان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا اجماع واقعی بین فناوران، کارآفرینان، نخبگان، اساتید، صنعتگران و دانشجویان ایجاد شود تا بتوان از این فرصت به نفع استان استفاده کرد.
مرادخانی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در حمایت از شرکت های دانش بنیان و افراد حقیقی یا حقوقی واجد شرایط نداریم و این موضوع به نفع حوزه علمی و صنعتی خواهد بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.