امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت زباله ها در درون و حریم شهرها بر عهده شهرداری ها است و در داخل و خارج از روستاها نیز به ترتیب باید از سوی دهیاری ها و بخشداری ها صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: تمام مسئولان امر باید اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از پراکنش زباله ها در محیط زیست و طبیعت و همچنین جمع آوری آنها به عمل آورند تا جامعه ای پاک و سالم را شاهد باشیم.
باقری تاکید کرد: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری ها و دهیاری ها توسط بخشداری ها و پسماندهای صنعتی و ویژه نیز بر عهده تولیدکننده خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه امروزه، شاهد پراکندگی زباله ها در روستاهای دوردست نیز هستیم چراکه مکان مشخص و مورد تایید برای دفن زباله های تولیدی تعیین نشده است و به همین دلیل در داخل و اطراف روستاها با صحنه های ناخوشایندی مواجه هستیم که لازم است دهیاری ها و بخشداری ها بیش از پیش به این موضوع توجه داشته باشند.
باقری تصریح کرد: رهاسازی زباله ها موجب می شود تا جانورانی چون گرگ، روباه و سگ به منظور تغذیه به داخل و حریم شهرها و روستاها آمده و مشکلات و تبعات منفی را موجب شوند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.