به گزارش ایرنا، برون سپاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه سازمان ها و ارتقای بهره وری در قالب کوچک سازی بدنه دستگاه اجرای طی سال های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و به مرحله اجرا در می آید.
پیرو همین مساله نیز شهرداری زنجان بر اساس اصل 44 اقدام به برون سپاری بخش اجرائیات، فضای سبز، خدمات حمل و دفن زباله کرده است.
شهردار زنجان روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر گفت: برون سپاری با قدرت و قوت در شهرداری ادامه باید داشته باشد و این اقدام شهرداری عزم جدی همه مسئولان را می طلبد.
حبیب الله ملایی یگانه اظهارکرد: اگر بخواهیم با تغییرات و تحولات کاری برون سپاری شهرداری را متوقف کنیم این مساله محقق نخواهد شد.
وی تاکید کرد: ممکن است نحوه عقد قراردارد برای کارگران فعال در بخش های اجراییات، فضای سبز، خدمات حمل و دفن زباله تغییر پیدا کند اما این کارگران در بخش های دیگری مشغول به کار می شوند.
شهردار زنجان تاکید کرد: اگر برون سپاری این فعالیت ها را متوقف کنیم طی سه سال آینده بدنه شهرداری بیش از زمان فعلی بزرگ می شود.
وی واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی را موجب بالا بردن راندمان فعالیت و کاهش هزینه ها دانست و افزود: نباید این اقدام با موضوع انتخابات و پایان زمان فعالیت شورا متوقف شود.
** با برون سپاری بخشی از فعالیت های شهرداری وضعیت شغلی کارگران با دغدغه مواجه می شود
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه این جلسه گفت: در بعد مدیریت شهری توجه به توسعه فضاهای سبز و درختکاری اهمیت مضاعفی به لحاظ زیبایی منظر شهری و ایجاد شادابی و نشاط پیدا می کند و این اقدام در شهر زنجان طی دوره کاری شورای چهارم روند مطلوبی داشته است.
سعید امیدی اظهارکرد: متاسفانه علی رغم اهمیت جدی کارکرد این قشر و تاثیر عملکردشان در زیبایی شهر وضعیت شغلی آنان همراه با نوسانات و دغدغه های جدی بوده است.
این عضو شورا یکی از نوسانات شغلی جدید این کارگران فضای سبز را واگذاری حفظ و نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی بیان کرد.
امیدی ادامه داد: برون سپاری حفظ و نگهداری فضای سبز منطقه یک در ماه های پایانی فعالیت شورا غیر منطقی بوده و باید به دوره آینده مدیریت شهری سپرده می شد.
وی یادآورشد: لازم است فواید یا تبعات برون سپاری بررسی شود تا پس از آن نسبت به ادامه یا توقف آن تصمیم گیری شود.
امیدی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع مرتبط با واگذاری، امکان تضییع حقوق کارگران زحمت کش فصلی است که از 2 تا 12 سال کار کرده اند و تعدیل های فصلی متعددی را نیز متحمل شده اند و حق آنان است تا باز هم در فضای سبز بکار گرفته شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان اشکال دیگر برون سپاری خدمات شهرداری زنجان را حضور پیمانکار غیربومی بیان کرد و افزود: این مساله محل ایراد است.
با توجه به اینکه بیلبوری در میدان ولی عصر(عج) زنجان درباره غارعلیصدر نصب شده است عده ای از شهروندان نسبت به این تبلیغ انتقاد کرده اند.
شهردار زنجان درباره نصب این تبلیغ در شهر زنجان توضیحاتی ارائه داد
** کاش برای تبلیغ کالاهای خارجی هم انتقاد می شد
شهردار زنجان گفت: غارهای موجود در سطح کشور زیرنظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هاست و برخی از این غارها همچون غاز علیصدر به بخش خصوصی واگذار شده و این بخش برای جذب گردشگر اقدام به تبلیغات کرده و پیمانکار این غار تفاهم نامه ای با زیباسازی شهرداری دارد.
ملائی یگانه ادامه داد: شهرداری زنجان طبق تعرفه مصوبه شورا بیلبورد خود را با 80 میلیون ریال اجاره داده و این تبلیغ انجام شده است.
وی تاکید کرد: سال گذشته اقدامات قابل توجهی در سطح زنجان با موضوع 'زنجان میزبان مهربان' نسبت به معرفی همه اماکن تاریخی و گردشگری همراه با تصویر انجام شد و سالجاری نیز این برنامه ها عملیاتی خواهد شد.
شهردار زنجان گفت: شعار ما 'جهانگردی را از ایرانگردی و ایرانگردی را از زنجان آغاز کنید ' است به این اعتقاد داریم به حتم همه نقاط تاریخی و گردشگری ایران اسلامی تبلبع شود و هیچ مانعی نمی دانیم.
ملائی یگانه اظهارکرد: کسانی که منتقد هستند، کاش به تبلیغ کالاهای کشورهای غربی و خارجی که در روزنامه ها و بیلبوردها تبلیغ می شود نیز انتقاد وارد می کردند.
** نصب بیلبورد میدان ولی عصر(عج) زنجان درباره غارعلیصدر همدان غیرکارشناسی است
امیدی در ادامه افزود: صرف نظر از هر گونه دلایل احتمالی جانبی نصب بیلبورد در میدان ولی عصر که پر تردد ترین میدان این شهر به شمار می آید، اقدامی غیرمنطقی و غیرکارشناسی است که باید این بنر برداشته شود.
وی یادآورشد: همه متولیان باید مسافران را ارج نهند چرا که باید نوروز را فرصتی برای رونق اقتصادی و ارائه فرهنگ میهمان نوازی زنجانی ها دانست.
این عضو شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تمام ظرفیت تبلیغی شهر برای معرفی اماکن تاریخی مکان های گردشگی و خدمات مشابه برای مسافران استفاده گردد، تا تحرک نسبی و مقطعی برای شهر ایجاد شود.
3001/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.