ناصر مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما از نظر نیروی انسانی در حوزه های مختلف هنری در این استان کمبودی نداریم و اساتید بزرگی در زنجان هستند که تلاش می کنند در این حوزه ها تاثیرگذار باشند.
وی یادآورشد: در حوزه موسیقی هم می توان این ادعا را داشت که زنجان از استان های خوب کشور است و اغلب هنرمندان آن در سطح کشور مطرح هستند.
مقدم اظهار کرد: اساتید بزرگ و اندیشمندانی در زنجان هستند که آثار ارزشمندی تولید می کنند و از خود بر جای می گذارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با اینکه موسیقی جزء معدود هنرهایی است که تا حدودی می تواند بر روی پای خود بایستد اما برگزاری جشنواره ها می تواند فرصت تقدیر و تشویق اساتید و هنرمندان آن را فراهم کند.
وی با بیان اینکه در این استان هم اکنون 10 آموزشگاه آزاد موسیقی وجود دارد، از افزایش 2 برابری این آموزشگاه ها طی سه سال گذشته خبر داد.
مقدم ادامه داد: هم اکنون همین هنرمندان زنجانی با توانایی که دارند حتی در جشنواره ها و مراسم های خارج از کشور شرکت می کنند به گونه ای که طی ماه گذشته یک گروه از آنان در ترکیه و گروه دیگری در هندوستان به اجرای برنامه پرداخته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فرصت فعالیت گروه های موسیقی در این استان به گونه ای فراهم است که از هر 15 روز یک بار گروه های موسیقی به اجرای برنامه می پردازند و انجمن موسیقی به شدت فعال است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای کسانی که توانایی ثبت نام و آموزش در آموزشگاه های آزاد موسیقی را ندارند، فرصت آموزش موسیقی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) فراهم شده است.
مقدم اضافه کرد: زنجان هنرمندان شاخصی دارد که همواره به ارتقای فرهنگی این استان فکر کرده اند و همواره به غیر از مناسبت های مذهبی، مجوز اجرای برنامه برای گروه های مختلف صادر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همواره در اجرای برنامه ها استقبال مردم مد نظر قرار گرفته است، گفت: ارتباط میان هنرمندان و مردم همواره 2 سویه و زمینه برای اجرای برنامه های موسیقی در این استان فراهم بوده است.
وی تاکید کرد: هیچ گروه هنری بدون استقبال مردم نمی تواند برنامه ای اجرا کند و حتی استقبال زنجانیان از برنامه های موسیقی به میزانی بوده است که تمام گروه های هنری در این زمینه پس از یک بار حضور در زنجان، خواستار اجرای مجدد برنامه در این استان بوده اند.
مقدم ابراز کرد: موفقیت برنامه های هنری در زنجان همه به علت وجود همگرایی و ارتباط تنگاتنگ میان مسئولان است و در این میان همراهی و همکاری امام جمعه زنجان کم نظیر محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اجرای برنامه های موسیقی را همه مسئولان در کنار سایر فعالیت های هنری ضروری و لازم می دانند.
وی افزود: همچنان که زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و مردم با شور و علاقه بی نظیری وارد برنامه های عزاداری می شوند و به دنیا میزان ارادت خود به اهل بیت(ع) را اعلام می کنند، در کل کشور هم این ذهنیت ایجاد شده است که زنجان باید در عرصه های دیگر نیز پیش قدم باشد.
مقدم یادآورشد: در نتیجه همین روحیه در برگزاری برنامه های شاد و هنری از جمله اجرای گروه های موسیقی هم حسن همکاری مردم زنجان وجود دارد و باید هم چنین باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اگر با وحدت نظر و به دور از تعصبات به موضوع موسیقی نگاه شود، مردم هم در اجرای این برنامه ها مشارکت خواهند داشت و از همین رو ما ضمن آنکه مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر را رعایت می کنیم، مردم هم علاقه دارند در یک فضای سالم، برنامه ها را اجرا کنند.
وی اظهار کرد: از مردم هم خواسته ایم به گونه ای فضا را مدیریت کنند که موجب سوء استفاده برخی افراد نشده و برنامه ها به شکل آبرومندانه ای برگزار شود تا همه بتوانند متناسب با ذائقه خود در برنامه ها شرکت کنند و همین موضوع هم موجب شده است که زنجان شاهد لغو کنسرت ها یا ایجاد بی نظمی نباشند.
مقدم به استفاده از گروه های هنری زنجانی در برنامه ها اشاره و خاطر نشان کرد: جدای از استفاده از هنرمندان زنجانی در برنامه ها، مردم علاقه دارند با گروه های هنری سایر استان ها و توانمندی آنان آشنا شوند و به همین علت زمینه حضور هنرمندان دیگر استان ها هم در زنجان فراهم می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به تبع این موضوع، مردم سایر استان ها هم علاقه مند به استفاده از توانمندی گروه های زنجانی هستند و این هنرمندان در برنامه های آنان شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه زنجان ظرفیت خود را در برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه موسیقی نشان داده است، از تلاش مسئولان استان برای برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در زنجان خبر داد.
مقدم به ظرفیت زنجان برای پذیرایی از گروه های سایر استان ها در قالب جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: لازمه برگزاری این برنامه برگزاری نشست جمع بندی با وزارتخانه و پیگیری های لازم است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.