فتح‌الله حقیقی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: علاوه بر تدوین نقشه راه، ماموریتی مبنی بر شرح وظایف مدیران در شرایط اقتصادی حاکم در زمان بیماری کرونا و دوران پساکرونا و همچنین پیشنهادات مدیران در این شرایط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان سپرده شده که لازم است نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان نیز به این ماموریت افزوده شود.

وی تصریح کرد: وقتی از تولید، صحبت کرده و به دنبال جهش آن هستیم، وظیفه مدیران این است که در حوزه‌های خود، طراح بوده، برنامه‌ریزی کرده و باانگیزه، سریع و دقیق باشند.

حقیقی افزود: این کار سبب می‌شود بتوانیم مدلی درست کرده تا در انظار عموم مردم بوده و طبق آن عمل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه سال ۹۸، سال بسیار پرماجرایی برای کشور بود، گفت: دشمن در سال گذشته به دلیل عمق کینه و دشمنی خود، فشارهای بی‌امانی در جایگاه‌های اقتصادی، اطلاع‌رسانی و بین‌المللی بر کشور وارد کرد و در نهایت در اقدامی بسیار ظالمانه و بزدلانه، عزیزترین فرزند ایران یعنی سردار قاسم سلیمانی و یارانش را به شهادت رساند.

وی اظهار داشت: همیّت، غیرت، شجاعت و همدلی مردم در سال گذشته به وفور مشاهده شد که حضور مردم در تشییع پیکیر شهید سلیمانی، راهپیمایی‌ها و انتخابات مجلس شورای اسلامی نمونه‌هایی از آن بود و در ادامه نیز شیوع ویروس مرموز و ناشناخته کرونا مشکلاتی را به بار آورد.

حقیقی با بیان اینکه به‌رغم تمام مشکلاتی که دشمن ایجاد کرد، توفیقات ارزشمندی در استان حاصل شد، خاطرنشان کرد: برگزاری ۸۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، دیدار با مسؤولان ملی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و کمک به رونق تولید استان، حضور بسیاری از مقامات ملی در استان و مطرح کردن حقانیت استان زنجان در هیات دولت، برگزاری ۱۳ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، قرار گرفتن زنجان جزو سه استان امن جهت سرمایه‌گذاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی که چندین سال متوقف بودند، معرفی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید، رشد ۳۷ درصدی متوسط انواع تسهیلات پرداختی، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱.۱ به ۴۹.۹ درصد، افزایش شمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و کاهش شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از جمله این دستاوردها بود که حاصل تدوین نقشه راه و برگزاری جلسات محوری و میدانی است.

مقام عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: هدفگذاری و طراحی در سال ۹۸ شرایط اطمینان ایجاد کرده بود اما شیوع بیماری کرونا شرایط را با مانع مواجه کرد.

وی گفت: هدفگذاری برای بهره‌برداری از هفت واحد صنعتی با ۳۳۲۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بود که ۶ مورد به بهره‌برداری رسید و واحد هفتم برای اسفند سال ۹۸ یا ابتدای سال جاری با حضور رییس‌جمهوری برنامه‌ریزی شده بود که شیوع بیماری کرونا آن را به تعویق انداخت اما امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات، سرعت تولید استان را افزایش دهیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس، گفت: این واقعه، یادآور عمق خصم بیگانگان و استبداد و در راس آن آمریکا بود و امروز عمق دشمنی آمریکا به حد اعلای خود رسیده که نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا به قدری عاجز و ناتوان است که با آن همه ادعا امروز در پی شیوع بیماری کرونا درگیر فلاکت شده است.

حقیقی ادامه داد: واقعه طبس، اولین واقعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و وقایع بی‌شماری پس از آن در کشور ما اتفاق افتاده اما ملت بزرگ ایران توانسته با موفقیت از گردنه‌های پر پیچ و خم عبور کند و امروز کشور به‌رغم تمام شیطنت‌ها از ثبات ارزشمندی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.