امیر نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حوزه هنری به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی و نیز گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: بهره‌گیری از هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش‌های اسلامی و نیز فضائل اخلاقی در جهت کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان را نیز باید به این اهداف اضافه کرد.

وی افزود: حوزه هنری علاوه بر موارد ذکر شده به دنبال تولید آثار فاخر هنری بوده، لذا رویکرد حوزه هنری هم در جهت تربیت و توانمندسازی هنرمندان و هم ارتقای سطح و ارائه و عرضه آن به جامعه با اهداف و مأموریتهای تعیین شده است.

نعمتی با یادآوری اینکه همین روند تولید و تربیت نسل جدید در کنار توجه به مضامین اولویت‌دار حوزه هنری، در آثار هنری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از جمله این آثار انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، سبک زندگی، خانواده، کودک و نوجوان، زنان، عدالت و پیشرفت، تمدن اسلامی و … در سال‌جاری است که با قوت و جدیت تمام در همه بخش‌های هنری دنبال خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: در این میان توجه به شعار سال همانگونه که در سال گذشته نیز انجام شد، در جهت اهتمام به منویات مقام معظم رهبری بوده و در تولیدات آثار و فعالیت‌ها و نیز نقش تبیینی و ترویجی اعمال شده و تلاش برای هر چه بهتر و بیشتر شناساندن و معرفی وجوه گوناگون جهش تولید با زبان هنر برای عموم مردم و خواص خواهد بود.

نعمتی با اشاره به اینکه حوزه هنری در سال گذشته و در همه بخش‌های تولیدی، آموزشی، تحلیلی و پژوهشی اقدامات قابل توجهی داشته که نسبت به سال گذشته رشد خوبی را شاهد بودیم، اظهار کرد: همچنین در قیاس با سال‌های قبل جهشی فوق‌الهاده و غیرقابل مقایسه‌ای داشته که شامل تولیدات آثار تصویری با مضامین مختلف، آمادهسازی و تولید کتاب، در عرصه نمایش و تئاتر بچه‌های مسجد، تولید آثار تجسمی فاخر و دیگر آثار هنری بوده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: همه این موارد در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها و نیز توجه به ارزش‌ها و مأموریت‌های حوزه هنری توسط هنرمندان استان تولید و عرضه شده است که بسترسازی و زمینه بسیار مناسبی برای جهش تولیدات و آثار فاخر ایجاد شده است.

نعمتی در خصوص سالن‌های سینمایی، افزود: حوزه هنری در استان دارای دو سینما بهمن و قدس است که سینما بهمن فعال بوده و سینما قدس که چند سال پیش به منظور بازسازی و بهسازی تخریب شده، در سال گذشته مقدمات و رایزنی‌های زیادی از سوی حوزه هنری مرکز و امور سینمایی حوزه در این خصوص انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان بیان کرد: به همین منظور سینما قدس جزو اولویت‌های امسال برای بازسازی و شروع ساخت پردیس سینمایی با سالن‌های متعدد کوچک و متوسط برای نمایش و فیلم قرار گرفت و همینطور ایجاد سالن کوچک شماره ۲ در محل سینما بهمن، که متاسفانه با شروع بحران کرونایی کشور، این اقدامات با تعطیلی سینماها متوقف شد که قطعاً با بهبود وضعیت و شروع دوباره در سال‌جاری پیگیری خواهد شد.

نعمتی با بیان اینکه پارسال علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی هنری که در مقایسه با سال ۹۷ از تعداد ۱۱۳ عنوان برنامه به ۱۸۵ عنوان برنامه و تولید رشد داشته و در کنار آن می‌توان به تعمیر، تجهیز و بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه هنری که سالها بود این حوزه بعد از تخریب سینما قدس از ساختمان‌های استیجاری استفاده می‌کرد، اشاره کرد، ادامه داد: لذا با کمک و حمایت بسیار خوب مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، این دغدغه در سال گذشته برای فرهنگ و هنر استان اتفاق افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1413810
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.