حسن دادگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسبت مصارف به منابع در سیستم بانکی یکی از شاخصه های مهم سنجش عملکردی به شمار می رود که این نسبت برای بانک های عضو کمیسیون در استان زنجان در پایان سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۹۰ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی که در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد کل منابع را تشکیل می دهد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: بانک های تحت پوشش این کمیسیون همه منابع خود را در قالب انواع تسهیلات بانکی در اختیار فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و همچنین عموم مردم قرار داده اند.
دادگر به نامگذاری سال های اخیر با شعارهای مبتنی بر رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: نظام بانکی استان با تمام توان همراه و پشتیبان واحد های تولیدی و صنعتی در استان بوده و همچنین با پرداخت تسهیلات خرد، در حل مشکلات و چالش های عموم مردم نقش موثر و بسزایی موثری داشته است.
وی از کاهش نسبت مالکانه از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد خبر داد و یادآوری کرد: نسبت مالکانه نیز یکی از شاخصه‌های مهم مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک‌ها محسوب می شود که بیانگر میزان توانایی مشتری در ایفای تعهدات خود در قبال بانک است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: این نسبت گرچه در سال‌های گذشته توانسته در تخصیص بهینه منابع بانکی موثر باشد، اما تامین میزان ۲۵ درصد گاهی از توان برخی بنگاه‌ها خارج است .
دادگر به اهمیت این موضوع در رونق بخش تولید اشاره کرد و ادامه داد: بانک مرکزی به منظور رفع موانع اعطای تسهیلات به بخش‌های زیادی از بنگاه‌های تولیدی که الزام به رعایت شاخص نسبت مالکانه مانعی برای تامین مالی آنها بود، نسبت مالکانه را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.