محمدعلی حمزه پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند تعطیلی باشگاه‌های ورزشی موجب ضرر و زیان باشگاه‌داران شده است اما برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلای ورزشکاران و مربیان به این بیماری، درب این اماکن تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان بسته خواهد بود.

وی، تمرینات ورزشی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن در جهت مقابله با کرونا، بسیار مفید و سودمند دانست و  اظهار داشت: این اداره کل به منظور فعال نگه داشتن ورزش زنجان، بیکار ننشسته و ۲ برنامه ورزشی را در تعطیلات عید امسال به مرحله اجرا درآورد.

حمزه پور تصریح کرد: برای اینکه ورزش در زنجان از حالت رکود خارج شود، کارشناسان ورزش این اداره کل برنامه انجام حرکات ورزشی از طریق شبکه اشراق زنجان را طراحی و تدارک دیدند تا علاقه مندان بتوانند در خانه های خود حرکات و تمرینات ورزشی را به شکل اصولی و علمی انجام دهند.

وی ادامه داد: به منظور چالش حرکات ورزشی در خانه نیز یک دوره مسابقه در نظر گرفته شده است و افراد می توانند با فیلمبرداری از حرکات و تمرینات ورزشی خود در منزل و ارسال آن به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از جوایز تعیین شده بهره مند شوند.

حمزه پور افزود: به ۲۰ نفر از کسانی که در تمرینات ورزشی خود حرکات اصولی و نبوغی داشته باشند و مورد تایید کارشناس ورزش زنجان واقع شود جوایزی از سوی این اداره کل اهدا خواهد شد.

ترس از شیوع بیماری کرونا باعث شد تا ورزش زنجان به سمت تعطیلی کشده شود و در این میان میزبانی مسابقات و انجام فعالیت های تمرین، لغو و حضور در اماکن ورزشی نیز منتفی اعلام شد که این کار تا شکست این بیماری، تداوم خواهد داشت.  

برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان تا فروکش کردن بیماری کرونا لغو شد.

به همین علت نیز از پنجم اسفند ماه سال قبل فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و اداره کل ورزش و جوانان به منظور حمایت از باشگاهداران و جلوگیری از ضرر و زیان وارده، دست به کار شد و پویش بخشودگی اجاره بهای اماکن ورزشی بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد.

       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.