اکبر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوؤلان بهداشت و درمان، تنها راه رهایی از این مشکل و قطع این زنجیره خطرآفرین و تهدید کننده را ماندن در خانه می دانند پس بیائیم به توصیه ها و هشدارهای ارایه شده در مقابله با این ویروس کشنده، عمل کنیم.  

وی اظهار داشت: ماندن در منزل، عمل به توصیه ها و هشدارها و رعایت دقیق موازین بهداشتی در حقیقت بهترین راه مبتلا نشدن به این بیماری است و نباید در برابر این ویروس که در کمین همگان نشسته، سهل انگاری کنیم که در این صورت در دام گرفتار خواهیم شد.

نوروزی تصریح کرد: متاسفانه برخی ها به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی، توجه جدی ندارند و با اهمال کاری خود باعث گسترش و شیوع هرچه بیشتر این ویروس منحوس می شوند و اجازه نمی دهند این میهمان ناخوانده کشور و استان ما را ترک کند.

وی با تاکید براینکه قطع کردن زنجیره ویروس کرونا، حاصل کار جمعی است و باید دست در دست یکدیگر بر این بیماری غلبه کنیم، اظهار داشت: پویش های مختلفی چون بخشودگی اجاره بها، مبارزه مردمی و جهادی با این ویروس و در خانه بمانیم، شکل گرفته و با استقبال بالای مردمی نیز مواجه شده است که با این روند کار این ویروس یکسره خواهد شد.          

نوروزی افزود: اقلام بهداشتی چون محلول ضدعفونی و گندزدایی، ماسک و دستکش باید به سادگی در دسترس عموم قرار بگیرد و نباید از این بابت دغدغه و نگرانی باشد.

 وی افزود: برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، لازم است افراد ماسک، دستکش و دستمال کاغذی های استفاده شده را در سطل های درب دار بیندازند و اجازه قدرت نمایی به این بیماری را ندهند.

تا زمان حاضر شمار فوتی‌های مربوط به بیماری کرونا که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان های استان زنجان مراجعه کرده و پس از مدتی جان باختند به ۲۸ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان یک‌هزارو ۱۸۳ نفر در مراکز درمانی بستری که تاکنون بخش عمده‌ای از این تعداد ترخیص شده‌اند و در زمان حاضر ۳۵۹ بیمار تحت مراقبت‌های لازم قرار دارند و مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این استان تاکنون به ۴۱۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.