به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، گفت: هشت قطعه اشیا تاریخی-فرهنگی سه هزار ساله در حین خرید و فروش از قاچاقچیان کشف شد که در میان آنها حلقه‌های قدرت متعلق به هزاره اول قبل از میلاد وجود دارد.

وی اظهار کرد: طی عملیاتی، یگان حفاظت استان زنجان با همکاری نیروی انتظامی در یک معامله اشیاء تاریخی- فرهنگی موفق به کشف هشت قطعه اشیا تاریخی- فرهنگی سه هزار ساله و دستگیری ۶ متهم شد.

ارجمند ادامه داد: چهار فروشنده غیر بومی وو دو خریدار بومی در حال معامله این اشیا در حومه شهر زنجان بودند که طی عملیاتی نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان موفق به کشف و ضبط این اشیا و دستگیر متهمان شدند. چهار حلقه قدرت، یک قطعه منقش مفرغی، یک لیوان شیشه‌ای و دو کاسه مفرغی مجموعه آثار بدست آمده از این عملیات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: چهار حلقه موسوم به حلقه قدرت در این مجموعه یکی از جنس مفرغ، یکی از جنس نقره است و دو حلقه ای که روکش طلا دارد بخاطر فرم و طرح شیر روی آن شبیه حلقه‌های دوره هخامنشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1381342
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.