محمد جوادی روز سه‌شنبه در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و کاردرمانی زنجان دارای مشکلاتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی در سایر شهرستان‌های استان، تراکم جمعیت کیفری مرتبط با مواد مخدر در مرکز استان متمرکز است.

جوادی افزود: با توجه به اهداف اصلی ساخت این مراکز، اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زنجان نیازمند تغییرات بنیادی به‌ویژه توسعه اماکن اشتغال است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: بازسازی و بهسازی بسیاری از اماکن اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زنجان به عنوان گام مهم در بازسازگاری و بازاجتماعی کردن افراد خطاکار و اولویت اصلی این اداره کل است.

وی اظهار داشت: به‌رغم کمبودهای اعتباری در حوزه‌های مختلف به دنبال جذب اعتبار برای حل مشکلات عمرانی اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی هستیم که به‌یقین همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط می‌تواند روند امور را تسریع کند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد از مددجویان کانون اصلاح و تربیت در حال ادامه تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عامل بسیاری از بزهکاری‌ها در نوجوانان، ریشه در ترک تحصیل دارد باید به امر تحصیل نوجوانان در کانون‌های اصلاح و تربیت توجه ویژه‌ای شود.

جوادی خاطرنشان کرد: ۹ نفر از مجموع مددجویان این مرکز در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت با اعطای مرخصی به مراکز آموزشی رسمی در داخل شهر اعزام و سایر مددجویان از طریق مدارس آموزش از راه دور در حال ادامه تحصیل هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز ضمن تبریک انتصاب مدیرکل زندان‌های این استان گفت: خدمات و تلاش‌های مدیریت و مجموعه نیروهای زندان‌های استان زنجان شایسته قدردانی است.

فاطمه رضایی از دیدگاه‌های مدیرکل زندان‌های استان در اصلاح و تربیت مجرمان و جامعه‌پذیری گروه هدف، ابراز خرسندی کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، آمادگی کامل خود را برای همکاری و همراهی با زندان‌های استان جهت دستیابی به اهداف مشترک اعلام می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.