محمدباقر حاج‌کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه چند صباح پیش شاهد مرگ پرندگان سار در نقاط مختلف شهر زنجان بودیم، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که دلیل اصلی و قطعی مرگ این پرندگان در زنجان، بیماری نیوکاسل بوده است.

وی با یادآوری اینکه نمونه‌های اخذ شده از پرندگان مذکور به سازمان دامپزشکی ارسال شده بود، تصریح کرد: نتایج این بررسی‌ها حاکی از آن است که دلیل اصلی و قطعی مرگ پرندگان سار در چند نقطه از شهر زنجان، بیماری نیوکاسل بوده است.

مدیرکل دامپزشکی زنجان، با تاکید بر اینکه نتایج بررسی‌ها وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان را قویاً رد می‌کند، ادامه داد: با وجود اینکه در همان نتایج اولیه، وجود بیماری نیوکاسل در پرندگان سار مشخص شده بود اما ترجیح دادیم نتایج قطعی در این خصوص را دریافت کنیم که نتایج نهایی نیز حاکی از وجود همین بیماری بود.

حاج کاظمی با بیان اینکه مردم زنجان نباید از این حیث هیچ‌گونه نگرانی را به خود راه دهند، اظهار کرد: دلیل اصلی منتظر ماندن برای اخذ نتیجه نهایی از سازمان دامپزشکی، شیوع ویروس کرونا در کشور بود که شاید وجود این مسئله باعث تشدید شدن نگرانی شهروندان می‌شد که به همین خاطر ترجیح دادیم با دریافت نتایج قطعی، این نگرانی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه نگرانی بیماری نیوکاسل نباشند، خاطرنشان کرد: نیوکاسل یکی از بیماری‌های رایج و طبیعی در بین پرندگان بوده و به همین خاطر جای هیچ‌گونه نگرانی برای شهروندان در شرایط کنونی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1377183
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.