مجید معانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شعار هفته منابع طبیعی در سال ۹۸ را «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» خواند و اظهار داشت: امسال طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان زنجان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نهال‌ها شامل گونه‌های صنوبر، ون، افرا، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و ارغوان است.

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، جایگاه خاصی داشته و دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است.

وی اظهار داشت: بهتر است هر فردی، روز درختکاری را بهانه‌ای قرار داده و با کاشت یک نهال، سهمی در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشد.

معانی خاطرنشان کرد: همه ما می‌توانیم با کاشتن درخت و مواظب از سلامتی درختان اطراف محل زندگی و کار خود، سهمی در زیباسازی و بهره‌مندی از هوای سالم داشته باشیم.

وی افزود: منابع طبیعی، تکیه‌گاه مطمئنی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود.

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: این هفته، فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ درختکاری است.

معانی با اشاره به روزشمار هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری و ۱۶ اسفند به عنوان منابع طبیعی، فرهنگ بسیج، رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد نامگذاری شده است.

وی، عنوان ۱۷ اسفند را منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و ترویج خواند و خاطرنشان کرد: ۱۸ اسفند به عنوان منابع طبیعی، سنت الهی، سیره علوی و مسؤولیت اجتماعی و ۱۹ اسفند به عنوان منابع طبیعی، نهضت سبز، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع و مقابله با بیابانزایی نامگذاری شده است.

معانی افزود: ۲۰ اسفند به عنوان منابع طبیعی، حفاظت، قانون، همیاران طبیعت و ۲۱ اسفند نیز منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری، مقابله با سیل و خشکسالی است.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند همزمان با روز شهدا است، گفت: این روز به نام منابع طبیعی، انقلاب اسلامی، زنده و پویا نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.