ابراهیم رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم، تعطیلی مدارس، آموزش و یادگیری تعطیل نیست و در این ایام سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش استمرار آموزش ها از طریق شبکه آموزش سیما و امکانات و بستر های محلی است تا دانش آموزان طبق برنامه ریزی صورت گرفته از دروس عقب نمانند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان زنجان ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شده و اقدامات شاخصی در این خصوص صورت گرفته و پیگیری های لازم انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: بر این اساس از فرهنگیان نیز خواسته شده که در ایام پیش رو، در طی روز و به اقتضای شرایط زمانی، به مدرسه مراجعه  کرده  و از امکانات و تجهیزات مدارس در جهت پشتیبانی دانش آموزان استفاده  کنند.

این مسؤول ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از فرهنگیان و اولیاء مدارس، وضعیت تحصیلی دانش آموزان را دنبال می کنند و والدین به هیچ عنوان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی یادآوری کرد: دانش آموزان این استان نیز برنامه های آموزشی شبکه آموزش را دنبال کنند و بعد از این تعطیلات نیز، برنامه جبرانی توسط فرهنگیان زحمتکش پیش بینی خواهد شد.

رفیعی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری کرونا عزم ملی می‌خواهد، افزود: عموم مردم به دنبال بهانه ای برای توسعه کار خیر و خدمات اجتماعی هستند که در این مورد خاص نیز این مهم با همدلی، وفاق و اتحاد محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش برنامه های متعددی برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان از جمله تشکیل مدارس مجازی و شبکه اجتماعی را در نظر گرفته است.

 هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.