رییس اداره استعدادهای درخشان استان روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، مدیران و دبیران مدارس سمپاد ( استعدادهای درخشان ) استان از ابتدای وضعیت پیش آمده به صورت خودجوش نسبت به ادامه فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود در فضای مجازی اقدام کرده‌اند.

جمال رحمتی، تشکیل گروه های کلاسی در فضای مجازی با شرکت دانش آموزان و دبیران هر کلاس جهت پرسش و پاسخ و ارائه تکالیف درسی و تبادل آن ها در گروه های مجازی را از جمله این اقدامات برشمرد. 

وی اضافه کرد: تهیه جزوات درسی به صورت فایل های پاورپوینت و نیز محتوای الکترونیکی دروس توسط دبیران و ارسال آن در گروه های درسی، تهیه کلیپ تصویری از تدریس دبیران در کلاس درس و بارگذاری آن ها و همچنین برگزاری آزمون های غیرحضوری و مجازی از دیگر فعالیتهایی است که انجام می شود.

این مسؤول ادامه داد: این فعالیت ها در راستای کاهش آسیب درسی ناشی از تعطیلی مدارس به دانش آموزان بوده و به حفظ کیفیت فرایند آموزشی این مدارس کمک شایانی خواهد کرد، لذا با ادامه این فعالیت های مجازی دانش آموزان ضمن تداوم فعالیت های آموزشی خود از بودجه بندی دروس نیز عقب نمی مانند.

وی اظهار داشت: اداره استعدادهای درخشان استان آماده است با به اشتراک گذاشتن تجارب این مدارس در حوزه آموزش های مجازی و نیز محتواهای تولید شده با سایر مدارس به بهبود شرایط درسی کمک کند تا با همدلی و همراهی این مرحله از مشکلات به وجود آمده پشت سر گذاشته شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر با فعالیت های انجام شده در اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان آمار دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان زنجان به میزان استاندارد رسیده است.

به گفته وی، سالانه حدود ۲۵۰ دانش آموز وارد مدارس استعدادهای درخشان استان و همین تعداد نیز از این مدارس فارغ التحصیل می شوند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون سه درصد دانش‌آموزان این استان شامل ۲ هزارو ۱۴۵ دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) تحصیل می‌کنند که این میزان با توجه به منحنی، نرمال و طبق جدول تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.