حسین آبسالان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان هزینه، برای خرید تجهیزات مختلف تصفیه خانه های پساب صنعتی، انسانی، خرید پک فیلتر هوا و غبارگیری صنایع مختلف و نصب سیستم‌های پایش آنلاین که منجر به کاهش آلودگی واحدهای تولیدی - صنعتی می شود، صرف شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها و اعمال نظارت‌های شدید از سوی همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان و واحدهای شهرستانی تابعه در بخش محیط زیست انسانی، این کار صورت گرفت.

این مسوؤل به پایش‌های دوره‌ای و سرزده از واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشاره و تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲ هزار و ۶۳۲ مورد پایش به صورت شبانه روز  از این واحدها صورت گرفت که منجر به ۲۵۳ نمونه برداری از میزان آلودگی واحدها و ۷۲۸ فقره اخطاریه زیست محیطی شد.

وی افزود: در طی مدت یاد شده چهار واحد تولیدی - صنعتی نیز در سطح این استان که به راهنمایی ها، تذکرات و پیگیری‌ها بی توجه بودند به مراجع قضایی معرفی و در نهایت پلمب شدند.

آبسالان افزود: آسانترین و موثرترین راه برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی انجام اقدامات پیشگیرانه در واحدهای مختلف تولیدی - صنعتی است که صاحبان صنعت می‌توانند از این طریق و با اقدامات زیست محیطی خود مانع آلودگی و یا احتمال تنش‌های اجتماعی و خسارت‌های زیست محیطی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بسیاری از خسارت‌های زیست محیطی، جبران ناپذیر هستند بنابراین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست، پیشگیری و دور شدن از هرگونه آلودگی ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.