حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان، اظهار داشت: در آستانه ایام تبلیغات انتخاباتی داوطلبان قرار داریم و طبق اعلام دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان تا کنون صلاحیت ۱۱۵ نفر از داوطلبان برای تصدی پنج کرسی مجلس شورای اسلامی تایید شده است. 

وی با بیان اینکه داوطلبان از تمام جریان‌های سیاسی، تایید صلاحیت شده و با یکدیگر رقابت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: حضور داوطلبان از تمام جریان‌های سیاسی، نشان از اجرای مرّ قانون دارد که خروجی این امر، برگزاری باشکوه انتخابات و با حضور حداکثری مرد خواهد بود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: خرید و فروش رای، تخلف و ممنوع است و در صورت گزارش و تایید صحت عمل، برابر قانون و به‌هنگام، برخورد قاطعانه انجام می‌شود.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون انتخابات، منسوخ‌کننده ماده ۵۷  است، گفت: انتظار از مسؤولان اجرایی و نظارتی انتخابات این است که در کمترین فرصت و با تشکیل جلسه‌ای در خصوص تفسیر و ایجاد یک تفاهمنامه برای اجرای ماده ۱۲ به عمل آورند.

وی افزود: مطابق این ماده، استفاده از اموال عمومی و مردم برای تبلیغات ممنوع است.

صادقی نیارکی با اشاره به ماده هفت قانون انتخابات، ادامه داد: تمام داوطلبان طبق این ماده باید شماره حساب خود را در اسرع وقت، اعلام کنند و بر این اساس تمام هزینه‌های تبلیغات فقط از این حساب پرداخت شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون، هرگونه دریافت وجه از اشخاص حقیقی و حقوقی توسط داوطلبان ممنوع است.

رییس کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جشن انقلاب امسال متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود چرا که رخدادهای متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته در کشور اتفاق افتاده که از جمله آن شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که اربعین این شهید اسلام، مقارن با ۲۲ بهمن شده است.

وی اظهار داشت: ملت شریف ایران اسلامی، نشان داده‌اند نه تنها از آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) فاصله نگرفته‌اند بلکه مصمم‌تر و منسجم‌تر از گذشته در صحنه‌ها حضور دارند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: همه باید برای ایجاد نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کنند اما در این میان، نقش رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد فضای سالم انتخاباتی و رعایت قانون از سوی داوطلبان و طرفداران آن‌ها شاهد مشارکت بالای مردم یاشیم.

صادقی نیارکی گفت: امروز دشمنان نظام، تلاش می‌کنند تا مردم را از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند، منصرف کنند اما به فضل الهی، مردم بصیر و انقلابی کشور عزیزمان حضور حداکثری و بیشتر از سال‌ها و دوره‌های گذشته در این ۲ صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

۱۲ داوطلب، حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تا کنون شمار داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها تایید شده ۱۱۵ نفر بوده و ۱۲ نفر نیز جابه‌جایی در حوزه‌های انتخابیه در داخل و بیرون از استان داریم.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: بر اساس قانون جدید، داوطلبان باید حساب بانکی خود را اعلام کنند و مجموع هزینه‌های تبلیغاتی نیز از این حساب صورت پذیرد.

وی افزود: با تصویب ماده ۱۲ قانون انتخابات به جای ماده ۵۷ ، نحوه تبلیغات نسبت به گذشته تغییراتی داشته و برخی ممنوعیت‌های تبلیغاتی اصلاح شده که امیدواریم تمام داوطلبان، قانون را رعایت کنند و شاهد انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.