جواد یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهتر است رانندگان از تردد در مسیرهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این استان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی احتمالی به جد اجتناب خودداری و در صورت ضرورت سفر نیز به حتم خودروی خود را به زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر راه‌های فرعی در مسیرهای ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - دندی، خدابنده - سلطانیه، خدابنده - ابهر نیز با کولاک شدید مواجه هستند اما تردد در آزادراه‌ها برقرار است و مشکلی در آمد و شد خودروها نیست.

یوسفی از کسانی که قصد سفر به زنجان و یا تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند خواست قبل از حرکت به حتم با سامانه ۱۴۱ و ۱۱۸۱۱۶ تماس حاصل کرده و از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: تا ظهر سه‌شنبه /۲۲ بهمن ماه/ هوای زنجان برفی خواهد بود، این سامانه بارشی از اواخر وقت از استان خارج و افت محسوس دما و یخبندان برای اغلب مناطق این استان پیش بینی می‌شود و روز جمعه نیز بارش برف را خواهیم داشت.

حسین سلطانی به وضعیت دمای مراکز شهری استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: حداقل و حداکثر میزان دمای زنجان ۵- و ۲+، ابهر ۵- و ۶+، خرمدره ۵- و ۵+، آببر در شهرستان طارم ۱- و ۱۲+، خدابنده ۸- و ۱-، ماهنشان ۴- و ۴+، درجه سانتیگراد گزارش شد.  

وی، اظهار داشت: میزان دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.