محسن کوشش‌تبار روز چهارشنبه در نشست بررسی سرمایه گذاری شهرداری های استان زنجان در طرح های عمرانی به ضرورت برگزاری همایش هایی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرها تاکید کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهرها به مثابه سرمایه اجتماعی هستند که با نمایش وفاق و همدلی بین خود و پشتیبانی از شهرداران می توانند زمینه جذب سرمایه گذار برای پروژه ها را فراهم کنند.  

وی با بیان اینکه در همه شهرها فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد، اظهار داشت: لازم است اطلس سرمایه گذاری برای هر شهر برای معرفی فرصت ها، تدوین و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.  

کوشش تبار، دریافت تسهیلات قرض الحسنه از سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور و بانک ها، انتشار و فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه گذاران را از شیوه های تامین منابع مالی برای اجرای طرح های شهری عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۹۰ تا پایان دی ماه امسال، ۳۱۹ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها به شهرداری ها در سطح کشور پرداخته شده است.  

وی ادامه داد: خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی، احداث مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی، احداث پارک و بوستان، جایگاه سوخت، پارکینگ، استخر و پایانه مسافربری از جمله موارد عمده هزینه تسهیلات اعطا شده به شهرداری ها است.  

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه میزان بهره مندی شهرداری های استان زنجان از تسهیلات این سازمان، پایین تر از میانگین کشوری است، گفت: انتظار این است با برنامه ریزی مناسب در سال آینده تحولی در جهت‌گیری شهرداری های این استان در خصوص جذب تسهیلات ایجاد شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه به ضرورت تدوین راهکارها برای ارتقای توسعه سرمایه گذاری در پروژه های شهری و توانمند سازی مالی شهرداری های این استان تاکید کرد و گفت: در چند سال گذشته با تاسیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری زنجان، چند طرح قابل توجه از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در این شهر شروع شده است.  

مهرداد سلطانی افزود: شهرهای کوچک استان نیز باید به سمت اجرای طرح های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی بروند.  

علی محمودی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه با اتکا به درآمدهای فعلی همچون عوارض، نمی شود شهر را اداره کرد، گفت: قانون، شهرداری ها را به استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه ها مجاز کرده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب در اجرا و پشبرد طرح ها استفاده کرد.  

استان زنجان هشت شهرستان و ۲۱ شهر دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.