رضا اژدری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز /۱۸ دی ماه/ اکیپی از ورزشکاران اسکی باز قزوین برای انجام تمرین عازم زنجان شده و بعدازظهر تمرین های خود را در پیست اسکی پاپایی انجام خواهند داد.

وی اظهار داشت: جمعه /۱۳ دی ماه/ ورزشکاران فعال در اسکی زنجان، امسال برای نخستین بار تمرین خود را در این پیست انجام دادند و به حتم از این به بعد، ورزش اسکی این استان رونق خاصی به خود خواهد گرفت و پذیرای خیل اسکی بازان خواهد بود.

اژدری که عضو کمیته آموزش فدراسیون اسکی کشور است، تصریح کرد: بعداز ظهر امروز /۱۸ دی ماه/ کارگاه آموزشی مربیان اسکی زنجان که داری کارت مربیگری درجه سه هستند در این پیست تشکیل می‌شود و به احتمال زیاد این کارگاه برای مربیان درجه ۲ نیز روز شنبه /۲۱ دی ماه/ برگزار خواهد شد.

وی افزود: زنجان از وجود ۲۵ مربی فعال اسکی برخوردار است که پنج نفر از آنان دارای کارت مربیگری درجه ۲ و مابقی نیز درجه سه هستند و حضور آنان در این کارگاه آموزشی الزامی است چراکه در صورت عدم شرکت در این کارگاه، از ارایه آموزش به اسکی بازان محروم خواهند شد.

اژدری که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور خواهد داشت افزود: به احتمال بسیار، یک دوره کارگاه آموزشی دیگر نیز با حضو  مربیان اسکی این استان ۲۲ دی ماه در پیست پاپایی زنجان برگزار خواهد شد که مدرس آن از تهران خواهد بود.

رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: ۱۲ دی ماه با توجه به آماده بودن پیست اسکی پاپایی زنجان،  کلاس آموزشی برای اسکی‌ بازان مبتدی در این پیست برگزار شد.

اژدری افزود: آمار اسکی بازان این استان قریب ۲ هزار و ۳۲۰ نفر است که ۴۳ درصد آنان زن هستند و مابقی را نیز مردان تشکیل می‌دهد و اما تعداد ورزشکاران اسکی در این استان به صورت غیررسمی بیشتر از این میزان است.

وی یادآورشد: بطور معمول، اسکی بازی در این پیست از دی ماه انجام می‌شود اما بارش برف در آخرین روزهای آبان ماه امسال باعث شد تا این مکان پوشیده از برف شود.

پیست پاپایی زنجان در قسمت جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و به دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن منطقه، گردنه پاپایی بطور معمول با بارش برف و وقوع کولاک مواجه می‌شود که به همین علت اغلب اوقات تردد وسایط نقلیه با زنجیرچرخ انجام می‌گیرد.

پیست پاپایی زنجان به عنوان تنها پیست اسکی این استان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی این استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیم اسکی بازان می‌شود.  
این پیست که فاصله مسافتی چندانی نیز با شهر زنجان ندارد چهارمین پیست قدیمی کشور است و امید است مسئولان، به این رشته ورزشی زنجان که نشاط آفرین بوده و علاقه مندان زیادی را نیز به سوی خود جلب و جذب کرده، توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.  
قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب کند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.