حجت‌الاسلام دکتر مجتبی نظری روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در حسینیه اعظم زنجان، ۹ دی را یوم‌البصیرت، یوالبیعت و یوم‌العزت خواند و اظهار داشت: تاوان و هزینه‌های زیادی برای عبور و خروج از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به نامه شهید دکتر بهشتی(ره) خطاب به امام خمینی(ره) در اسفند ۵۹ خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در این نامه نوشته بود که مدیریت دوگانه در کشور، ناشی از ۲ تفکر، بینش و اندیشه بوده و صدای نفوذ آمریکا در کشور می‌آید.

نظری افزود: چند ماه بعد از این نامه بود که حوادث ۶ تیر، هفت تیر، هشت شهریور و ۲۰ شهریور (شهادت شهید آیت‌الله مدنی) اتفاق افتاد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فتنه وقتی می‌آید، شبیه حق می‌شود ولی بعد از رفتن مشخص می‌شود که چه بوده لذا باید آگاه بوده و فتنه را بشناسیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، فتنه‌ای بود که در زمان امام(ره) بر کشور تحمیل شد، گفت: بعد از رحلت ایشان در سال ۶۸ دشمنان گفتند که انقلاب اسلامی تمام شد اما انقلاب با تمام دشمنی‌ها ادامه پیدا کرد.

نظری اظهار داشت: حوادث مربوط به سال‌های ۷۸، ۹۶ و ۹۸ توسط اتاق جنگ دشمن و به بهانه‌های مختلف از جمله انتخابات و افزایش نرخ بنزین، برنامه‌ریزی و عملیاتی شد اما خداوند دست ملت ایران را گرفت و مردم، حق دشمنان را بر کف دستشان گذاشتند.

سخنران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در زنجان با بیان اینکه هدف دشمن، پاکسازی تاریخ انقلاب از ذهن مردم است، گفت: دشمن اعتراف کرد که به دلیل وسعت سرزمین و کینه و نفرت مردم از آمریکا امکان جنگ نظامی با ایران وجود ندارد اما مردم، تاریخ انقلاب را به یاد دارند که باید آن را پاک کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن، همیشه دشمنی می‌کند و به قول امام(ره) دشمن تا زمانی که شرافت مکتبی ما را زیر پا نگذاشته و قرآن و اهل بیت(ع) از ما نگیرد دست‌بَردار نیست.

نظری با بیان اینکه برای ماندگاری حماسه ۹ دی، باید تاریخ فراموش نشود، افزود: مردم همیشه در صحنه با حماسه حضور خود و مقاومت در برابر دشمن، افتخارات زیادی را در کشور آفریدند.

وی اظهار داشت: مردم در ۹ دی آن زمان که شنیدند به عَلَم امام حسین و اهل بیت(ع) جسارت شده، تحمل نکردند و رحمت خداوند نیز نازل شد و دل‌ها به لرزه آمد و هویت دینی و ملی در کنار یکدیگر طوفان به پا کردند.

نظری خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال دوم انقلاب نیز دشمن هر زمان که بخواهد به فکر فتنه باشد به‌قطع مردم، پاسخ کوبنده‌ای می‌دهند زیر امام(ره) به ما مقاومت الماسی یاد داد نه مقاومت ذغالی.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم جان بر کف با تکبیر به خیابان‌ها می‌آیند و تا زمان ظهور امام عصر(عج) به فرمان ولی فقیه، لبیک می‌گویند.

سخنران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در مرحله اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: این انقلاب را از امام خمینی(ره) و شهدا امانت گرفته و تا هر زمان که نیاز باشد ادامه می‌دهیم و هزینه و تاوان آن را نیز می‌پردازیم.

نظری شمر و یزید، همیشه بوده و در این سوی میدان نیز امام حسین(ع) و علی‌اکبر و ابوالفضل(ع) ها قرار دارند و هر زمان لازم شد، تقدیم انقلاب می‌کنیم.

پیشگامی زنجان در اتفاقات اخیر، شعور این استان را اثبات کرد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اتفاقات پس از افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین در کشور، گفت: در این اتفاقات نیز جریانی می‌خواست ایران را عراقیزه و لبنانیزه کند اما خون شهدا به جوش آمده و غوغا کرد و حرکت دشمنان متوقف شد.

نظری افزود: دشمن باید بداند که با مردم ایران نمی‌تواند درگیر شود.

وی اظهار داشت: پیشگامی مردم زنجان در این حرکت و جریان، عَلَمی بود که برافراشته شد و در تبریز ادامه یافت و تبدیل به جریان ملی شد و در تجمع بزرگ مردم تهران، ختم شد.

نظری خاطرنشان کرد: مردم زنجان باید این عظمت را در تاریخ شعور زنجان ثبت کنند زیرا این حرکت و سیل عظیم تمام فتنه‌ها و ناپاکی‌ها را شست و کنار زد.

وی افزود: عمل به‌موقع مردم زنجان، توطئه‌های بعدی را پاک و جارو کرد و مردم زنجان، شعور را به اثبات رساندند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عملکرد دولت و مجلس در سهیمه‌بندی بنزین، انتقاد وجود دارد اما اتاق فکر دشمن به‌ویژه در سال جاری که انتخابات پیش رو است در پشت پرده عملیات دیگری دارد که نیاز به هوشیاری و بصیرت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.