سمانه شادل روز دوشنبه در شورای سیاست گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان به لزوم شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های هفته پژوهش در سال های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع می تواند زمینه تدوین راهبردهای مطلوب برای اجرای مناسب برنامه ها در سال جاری را فراهم کند.

وی اظهار داشت: این ظرفیت در استان زنجان وجود دارد که بتواند در حوزه پژوهش و برنامه های پژوهشی جایگاهی مناسبی را در سطح ملی از آن خود کند.

شاددل تاکید کرد: رویکرد اجرای برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش باید به سمت و سویی برود که به پژوهش های کاربردی و پژوهشگران فعال در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی به ضرورت توجه به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته پژوهش باید زمینه ای برای حضور بیشتر پژوهشگران برای حل مشکلات در حوزه های مختلف باشد. 

شاددل بر لزوم به نوآوری در اجرای برنامه های هفته پژوهش تاکید کرد و افزود: باید برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به امر پژوهش تلاش کنیم. 

رییس دانشگاه زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه هر ساله برنامه های متنوعی در هفته پژوهش در سطح استان برگزار می شود، گفت: جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، جشنواره دانش آموزی و دانشجویی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان از جمله این برنامه ها است.

دکتر محسن نجفیان افزود: امسال برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش همزمان با کشور از ۲۳ تا ۳۰ آذر در استان برگزار می شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان زنجان از ۲۳ تا ۲۵ آذر در محل کارخانه کبریت برگزار شود.

۲۵ آذر در تقویم کشور به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.