دکتر سید علی بدری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان، افزود: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان این واحد و از طرفی حذف مراکز علمی و کاربردی دولتی موجب شده آن گونه که باید و شاید از ظرفیت های دانشگاه به خوبی استفاده نشود.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور کیفی سازی آموزش و ارتقای آموزش های مهارتی  را سرلوحه برنامه های کاری خود قرار داده که این مهم طی چند سال گذشته  به رغم فشارها، نمود بیشتری داشته و به عبارتی دیگر عملیاتی شده است.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که نظام حاکم بر دانشگاه  علمی و کاربردی کشور در گذشته از ریل خارج شده بود  که با اقدامات انجام گرفته طی سه سال گذشته دوباره به ریل اصلی خود بازگشت و در این راستا واحدهای آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی به سمت بهره مندی از ظرفیت های موجود حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ دوره پودمانی و تک درس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تعریف شده که  از ظرفیت های آن استفاده نمی شود، در حالی که توجه روز افزون می تواند به  ارتقای آموزشی منجر شده، هر چند برخی واحدهای دانشگاهی نیز برای گذران و تامین هزنیه های جاری با مشکل مواجه اند.

بدری افزود: وظیفه دانشگاه علمی و کاربردی کشور برای مراکز استانی تسهیل گری و گسترش رشته های مهارتی است و در این ارتباط همراهی دست اندرکاران اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به  ایجاد خوشه های شغلی نیز گفت: هر چند این کار محدودیت هایی را برای مراکز علمی و کاربردی ایجاد می کند اما تحقق این مهم آینده و چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور ادامه داد: این موضوع نیز مطرح شده که چگونه می توان مراکز آموزشی علمی و کاربردی دولتی تعطیل شده را دانشگاه علمی وکاربردی کشور عهده دار شود و این در حالی است که بخش خصوصی وارد این عرصه شده است.

این مسئول یاداور شد: این در حالی است کشور آلمان نیروی های تحصیل کرده کشورمان با مدرک فوق دیپلم مهارتی جذب می کند.

وی یادآور شد: رئیس جدید دانشگاه علمی  و کاربردی زنجان  نیز تلاش کند در حوزه مهارتی و گسترش زیر ساخت نظام آموزشی ظرفیت های لازم را شناسایی کند..

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: ارتقای مسائل آموزشی، پژوهشی و نظارت بر فعالیت‌ها، مهم‌ترین رویکرد در ادامه فعالیت‌های کاری در این واحد دانشگاهی است.

مرتضی واحدپور افزود: حمایت از بخش خصوصی در کنار توجه به بخش دولتی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که  این بخش برای فعالیت در حوزه مهارت‌آموزی علاقمند است.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان  نیز گفت:  انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است و  ما وامدار رشهدا هستیم.

دکتر حسن طغرانگار با یادآوری فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر  اینکه "دانشگاه اگر اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود" اضافه  کرد: این موضوع همواره دغدغه مسؤولان دانشگاه علمی و کاربردی بوده است.

 دکتر حسن طغرانگار از تیر ۹۶ سکانداری ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان را بر عهده گرفته  بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.