روزنامه صدای زنجان در گزارشی به بررسی طرح اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی در شهر زنجان پرداخت و نوشت: یکی از نقدهای وارده بر طرح اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی از سوی منتقدان عدم انجام  مطالعات اولیه، عارضه‌سنجی و مطالعات نهایی است از سوی دیگر در طرح فعلی سناریوی ستاره‌دار مورد تأیید مشاور کنار گذاشته شده و مشخص نیست که این طرح در حال اجرا آیا مورد تأیید مشاور قرار گرفته است یا خیر؟ از طرفی طرح فعلی از سوی فرماندار به عنوان طرح موقت در نظر گرفته شده بود ولی بدون هیچ تغییر و اصلاحی اجرا شد. ایجاد گلوگاه و افزایش ترافیک در بافت مرکزی شهر از دیگر انتقادات وارده بر طرح مذکور بود که در این میزگرد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کاظم افشارچی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر زنجان در میزگرد روزنامه صدای زنجان عنوان کرده است: طبق آمارهای موجود در سال گذشته روزانه حدود ۶۰ هزار سفر توسط اتوبوس‌های درون شهری زنجان اتفاق می‌افتاد که با در نظر گرفتن یک و نیم نفر برای هر فرد می‌توان گفت ۴۰ هزار نفر از شهروندان یعنی زیر ۱۰ درصد جمعیت زنجان از اتوبوس برای تردد خود استفاده می‌کردند که این معضلی در استفاده از حمل و نقل درون شهری عمومی بود و همه نیز بر آن اذعان داشتیم.

به گفته این عضو شورا با توجه به بررسی‌های انجام شده عدم استفاده مردم از اتوبوس‌های درون‌شهری ناشی از بی‌نظمی در حرکت از ایستگاه‌ها و نبود زمان مشخص، کیفیت و ظاهر نامناسب بود از همین رو تصمیم بر تغییر رویه در فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری گرفته شد.

احمد نصیری، عضو شورای شهر زنجان نیز که به نحوه اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوس‌های درون‌شهری انتقاد داشت در بیان اظهارات خود گفته است: در ابتدا همه اعضای شورای شهر با اجرایی شدن طرح اصلاح خطوط موافق بودیم چرا که روز به روز شاهد افزایش وسائط نقلیه و کم عرض شدن خیابان‌ها برای تردد اتوبوس‌ها بودیم از همین رو ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اصلاح خطوط ناوگان بیش از پیش احساس می‌شد.

نصیری معتقد است در حال حاضر مشکل اصلی در برنامه‌ریزی و اجرای طرح مذکور است و بنده نیز انتقادم بر این بخش از طرح است.

این عضو شورای شهر ضمن انتقاد از شهرداری گفته است: برخلاف درخواست اعضای شورا در این مدت شهردار حتی یکبار نیز طرح را نیاورده تا در جمع ۹ عضو شورای شهر بررسی کند؛ مردم از ما سوال می‌کنند که آیا  استقرار ایستگاه‌های وسط خیابان کم عرض کارشناسی شده است یا خیر؟ آیا نتیجه موثر و مثبتی دارد ؟

روزنامه مردم نو در گفت و گویی با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از قول جواد تاراسی مدیرکل این سازمان نوشته است: زنجان رتبۀ هفتم تولید گوجۀ کشور را داراست.

 تاراسی درخصوص مشکلات پیش‌آمده برای گوجه‌کاران استان زنجان اظهار کرده است: گوجه‌کاران محترم استان زنجان در سال زراعی ۹۷-۹۸، ۴۳۰ هزار تن گوجه تولید کرده‌اند که این مقدار تولید نسبت‌به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته‌است.

وی با اشاره به افزایش تولید گوجه در سایر استان‌های کشور گفته است: وزارت جهادکشاورزی برای جلوگیری از کاهش قیمت این محصول کشاورزی اقدام به خرید حمایتی محصول گوجه در مناطق مختلف و استان‌های گوجه‌خیز کرده‌است.

تاراسی درخصوص اقدامات حمایتی صورت‌گرفته در استان زنجان نیز گفته است: افزایش سطح زیرکشت محصول گوجه در استان کاهش قیمت این محصول را به‌دنبال داشته که باعث‌شده کشاورزان متضرر شوند.

مدیرکل جهادکشاورزی استان تأکید کرده : برای جبران بخشی از خسارت وارده به گوجه‌کاران استان، جهادکشاورزی، ازطریق تعاون روستایی اقدام به خرید حمایتی این محصول کرد و به‌این‌منظور تاکنون بیش از ۱۵هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از گوجه‌کاران استان خریداری شده و خرید همچنان ادامه دارد.

وی درخصوص پرداخت مطالبات گوجه‌کاران نیز خبر داده: تاکنون مبلغ ۲۶ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده و در روزهای آینده نیز مبالغی به حساب  کشاورزان عزیز واریز خواهد شد.

پایگاه خبری همدلی زنجان از راه اندازی قطار فوق العاده زنجان به مشهد ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) خبر داده و از قول 

به گزارش ؛ علی خدایی با بیان اینکه قطار فوق العاده زنجان به مشهد ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) ازفردا دوم آبان راه اندازی می شود، گفت: ۳ رام قطار برای عزاداران امام رضا (ع) در روزهای دوم و سوم آبان ماه با ظرفیت ۸۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده از راه آهن جمهوری اسلامی برای تخصیص قطارهای فوق العاده برای ایام ۲۸ صفر دو رام قطار در روزهای دوم و سوم  آبان ماه به ظرفیت ۴۰۰ نفر و یک رام قطار فوق العاده نیز در سوم آبان به ظرفیت ۴۰۰ نفر دایر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.