سردار رحیم جهانبخش روز سه‌شنبه در دیدار با خانم فاطمه رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان بر مبارزه جدی‌تر با معضل موادمخدر تاکید کرد و اظهار داشت: مقابله با این پدیده شوم و بلای خانمان‌سوز، نیازمند اقدامات فرهنگی، انتظامی و عملیاتی است.

وی با اشاره به ایجاد دفتر مشترک پژوهشی میان دانشگاه زنجان و فرماندهی انتظامی استان زنجان و برگزاری میزگردهای مشترک پژوهشی با دانشجویان و اساتید دانشگاه، افزود: فرماندهی انتظامی استان زنجان نخستین استانی می‌باشد که اقدامات پلیسی آن مبتنی بر نتایج مستقیم مباحث علمی و پژوهشی بین پلیس و دانشگاه است.

سردار جهانبخش بر تشکیل جلسات مشترک با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، دفتر تحقیقات کاربردی، معاونت اجتماعی و پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: اقداماتی که در زمینه مبارزه با پدیده موادمخدر در معاونت اجتماعی صورت می‌گیرد به شکل گسترده و هدفمند و مبتنی بر تخصص و ریشه‌یابی است.

فرمانده انتطامی استان زنجان گفت: لازم است در دروس مهارت های زندگی برای دانش آموزان در مقطع تحصیلی متوسطه، مباحث پیشگیری از اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش به صورت جدی برنامه‌ریزی و پیگیری شود.

سردار جهانبخش نشاط اجتماعی را عامل بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله روی آوری به موادمخدر دانست و افزود: نشاط اجتماعی که مطابق با قوانین و مقررات و در چارچوب موازین شرعی و عرفی باشد لازمه جامعه کنونی است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بهترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به اعتیاد است اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه و هجمه‌های خاموش دشمنان که جوانان را نشانه گرفته، می‌طلبد با نگاهی نو به مساله مبارزه با اعتیاد پرداخته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز با تقدیر از اقدامات پلیس در مبارزه و مقابله با موادمخدر، بر آمادگی کامل شورا برای همکاری، برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن طرح‌های مشترک تاکید کرد و گفت: جلسات مشترکی جهت ارتقاء سطح همکاری‌ها در ستاد انتظامی استان تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.