معصومه ابتکار شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: قوانین و مقررات باید تعادل بین کار و خانه برقرار و به زنان کمک کند تا هم اشتغال داشته و هم نقش همسری در خانواده و فرزندآوری را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: پیگیری اجرای مرخصی ۹ ماهه بعد از زایمان، استفاده زنان از ساعات شیردهی در حین انجام کار، استفاده زنان دارای فرزند کمتر از ۶ سال از ساعات کار منعطف از جمله حمایت‌هایی است که پیگیر اجرای آن هستیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: برای استحکام و انسجام خانواده نیز آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در شورای عالی زنان و خانواده به تصویب رسیده و با نظارت این معاونت اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به افزایش کودک‌آزاری در جامعه، گفت: در این خصوص افزایش نداشته‌ایم اما باید با فرهنگ‌سازی و تصویب لوایح و قوانین مربوطه برای کاهش و از بین بردن آن در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، شرکت در جلسه گفت‌وگوی مشترک با بانوان مدیر، کارآفرینان و فعالان سازمان‌های مردمی زنان و خانواده، بازدید از جهاد دانشگاهی، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان زنجان بود.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.