بهزاد احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به مفاد قانون توزیع عادلانه آب، طرح اصلاح و ساماندهی بستر رودخانه در حد فاصل پل سید محمد تا پل میربهاء الدین، آزادسازی حریم رودخانه، لایروبی‌ و کانال زهکشی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تبعات اجتماعی ناشی از تملک اراضی بر اساس اسناد مالکیت قدیمی در این منطقه و عدم تامین اعتبار لازم در اجرای طرح مذکور مشکلاتی را به دنبال داشته است.

احمدی یادآورشد: متاسفانه آزادسازی بستر رودخانه زنجانرود از دست افرادی که سالیان طولانی است در آن کشت و زرع کرده یا ابنیه ساخته اند از بزرگترین مشکلات این شرکت و حوزه مهندسی رودخانه است.

وی ادامه داد: بر این مبنا باید تا حداقل در یک باند ۳۰ تا ۵۰ متری در داخل رودخانه بازگشایی و آزادسازی بستر انجام شود یا یک دیواره حفاظتی بمنظور پیشگیری از تصرفات مجدد اراضی آزاد شده احداث و بررسی مسیر جایگزین برای عبور رواناب های مسیل های مسدود شده در نظر گرفته شود.

احمدی اظهار داشت:  لایروبی رودخانه  اهمیت زیادی دارد  که :در این  ارتباط همکاری شهرداری و اداره شهرسازی استان مهم و موثر است.

وی یادآور شد: آلودگی آبی ایجاد شده توسط نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها نیز باید مورد توجه باشد و در این میان یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از آن، استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب های شهری است.

به گزارش ایرنا،  هشت سال قبل موضوع ساماندهی زنجانرود و تبدیل آن به مرکز تفریحی و گردشگری در جنوب شهر زنجان مطرح شد و در مرحله نخست مسئولان شهری به سرعت ضلع غربی پل بیجار تا پل میربها را ساماندهی و ظرف سه ماه از آن بهره برداری کردند اما عملیات عمرانی برای ساماندهی این رودخانه در همین مرحله متوقف شد و اقدامی برای ادامه عملیات در مراحل بعدی انجام نشد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.