هدایت صفری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان افزود: جشن عاطفه‌ها در ۲ مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول برای تامین نوشت افزار و لباس دانش‌آموزان در شهریور برگزار شد و مرحله دوم نیز دوم در دهم مهر جاری در سطح مدارس استان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر مدرسه در بین دانش‌آموزان همان مدرسه توزیع می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: ممکن است برخی دانش‌آموزان جزو جامعه هدف کمیته امداد نبوده اما نیازمند باشند که با توجه به شناخت کاملی که مدیران مدارس دارند، کمک‌ها در بین این دسته از دانش‌آموزان نیز توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته در مجمع ۲۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده بود.

وی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی و کمک به همنوع و مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان در عمل خیر و نیکوکاری از اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان نیز در این جلسه گفت: یکی از مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان، افزایش ۲۰ درصدی شهریه مدارس نمونه دولتی و بزرگسالان بود که این موضوع به مدارس مورد نظر ابلاغ شده است.

حمید حاتمی افزود: ۶۷۰ نفر نیروی انسانی این ناحیه در سال تحصیلی جدید سازماندهی شده است.

وی اظهار داشت: سنجش سه هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز پایه اول و سنجش و ثبت نام یک هزار و ۵۰۰ نفر نوآموز نیز از دیگر اقدامات این اداره برای سال تحصیلی جدید است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام افراد و گروه‌ها در ایجاد ترافیک دخیل هستند، گفت: پلیس راهور، برنامه ویژه‌ای برای آغاز سال تحصیلی جدید دارد تا دانش‌آموزان با آرامش و ایمنی کامل به مدرسه برسند.

سرهنگ مجید باقری با بیان اینکه پلیس راهور، آمادگی کامل برای فرهنگ‌سازی دارد، اظهار داشت: مدارس بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی و آموزش است و راهور، آمادگی دارد تا کارشناسان خود را برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و رانندگان سرویس مدارس اعزام نماید.

وی با بیان اینکه حیاط برخی مدارس به پارکینگ موتورسیکلت، تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مدیران نباید اجازه دهند تا دانش‌آموزان بدون داشتن گواهینامه و آشنایی با قوانین و مقررات از موتور سیکلت استفاده کرده و بستن درب مدارس، یکی از راه‌های جلوگیری از این کار است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان نیز گفت: نیروی انتظامی در یک ماه اول آغاز سال تحصیلی، مامور مستقر در مقابل تمام مدارس داشته و در ماه‌های بعدی نیز عوامل گشتی از ایجاد مزاحمت‌های احتمالی پیشگیری می‌کنند.

سرهنگ دوم رحمان سهرابی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین شکایت‌ها مربوط به سرویس مدارس بود، اظهار داشت: مدیران مدارس، دقت لازم در هنگام عقد قرارداد با رانندگان را داشته و توجه کنند که همان راننده نسبت به انتقال دانش‌آموزان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم نظم و امنیت را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز گفت: هرگونه خط‌کشی و نصب پل عابر پیاده در شهر، منوط به طرح در شورای ترافیک استان است که باید در آن مصوب شود.

مریم شعبانی با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: جلسات کارگروه ماده ۱۸ در چند مرحله تشکیل شده و اقداماتی مانند نظافت و شست‌وشوی تمام ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، شست‌وشو و نظافت بدنه و داخل تمام اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری، افزایش ساعت کاری مرکز معاینه فنی خودروها، فعالیت مداوم جایگاه‌های CNG، زیباسازی و گل‌کاری در فضاهای سبز جوار مدارس برای استقبال از مهر توسط شهرداری زنجان انجام شده است.

نماینده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز گفت: هفت پروژه با ۲۲ کلاس در سطح شهرستان زنجان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

ناصر تیموری اظهار داشت: یکی از پروژه‌ها نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل مشکل اعتباری با تاخیر مواجه شده و در صورت تامین اعتبار طی ۴۵ روز آینده تکمیل و واگذار می‌شود.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.