رئیس شورای هیات های مذهبی استان زنجان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس حواله ارزاق یاد شده به مبلغ پنج میلیون ریال در اختیار هیات های مذهبی شهر زنجان قرار می گیرد که آنها می توانند اقلام مورد نیاز خود  از قبیل برنج، روغن، شکر، چای، حبوبات و روغن مورد نیاز خودرا خریداری و برای احسان و نذری گروه های هدف خود استفاده کنند.

نادر شامی افزود: توزیع این حواله ها از فردا /پنجشنبه/ آغاز  می شود و نمایندگان  هیات های مذهبی شهر زنجان که اطلاعات و پرونده های آنها در سامانه طوبی ثبت شده می توانند به دفتر شورای هیات مذهبی در سازمان تبلیغات اسلامی استان مراجعه و نسبت به دریافت آنها مبادرت کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق مسولان استانی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تامین ارزاق مورد نیاز هیات های مذهبی استان  فراهم شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد، اظهارداشت: این در حالی است  پایش های انجام گرفته نشان می دهد  قیمت حواله ارزاق اقلامی از قبیل گوشت، برنج، مرغ با بازار آزار تفاوت هایی دارد و حتی بیشتر است.

شامی افزود: به عنوان نمونه  طبق این حواله قیمت گوشت قرمز ۶۱ هزار تومان اعلام شده در حالی که این قیمت در بازار آزاد  ۵۷ هزار  تومان است و این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را برای هیات های مذهبی بوجود می آورد.

رئیس شورای هیات های مذهبی استان زنجان ادامه داد: با توجه به این مساله قیمت مرغ گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰، نوع  که قیمت یخ زده آن  در بازار آزاد ۱۳ هزار تومان  ،  برنج هندی ۱۰ کیلویی ۶۵ هزار تومان به این هیات اعلام شده  که این رقم در باراز آزاد  بین ۶۰  تا  ۶۳ هزار  تومان براورده شده که از این میزان  بیشتر است.

وی یادآور شد: در این میان قیمت شکر تا حدودی  وضعیت بهتری دارد که لزوم توجه مسئولان به این موارد یاد شده ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند شورای هیات های مذهبی این استان اعتراض خود را نسبت به تفاوت های یاد شده به استان اعلام کرده اما امید چندانی برای انجام تحقق برنامه های یاد شده ندارد وحواله ارزاق دولتی با این نوع قیمت  توزیع نخواهد شد.

شامی افزود: این در حالی است سال گذشته حواله ارزاق صرفا در توزیع گوشت و  بصورت نرخ دولتی در بین هیات های مذهبی توزیع شد که وضعیت خوبی وجود داشت.

وی  از وجود یکهزار و ۱۷۳ هیات مذهبی در استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد هیات دارای پرونده بوده و تنها اطلاعات ۶۹۱ هیات مذهبی در سامانه طوبی ثبت شده است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.