منصوره گرجی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان کشورمان با فعالیت های انجام گرفته در چند سال گذشته مدال های بسیار خوبی در سطح بین المللی کسب کردند که نمونه بارز این مهم کسب  سهمیه  المپیک ساحلی توسط الناز رکابی بانوی ورزشکار زنجانی است که در این ارتباط می توان گفت ورزشکاران و  داوران نیز در آسیا نیز در سطح خوبی قرار دارند.

وی اظهار داشت: دومین مسابقات سنگنوردی استعدادهای برتر دختران کشور که از روز گذشته در استان  زنجان اغاز شده ۲۷۴ شرکت کننده در چهار رشته سرعت، بولدرینگ، سرطناب و کمباین  در حال رقابت هستند که  این فدراسیون نیز در سطوح پایه برنامه ریزی بسیار خوبی را در این حوزه انجام داده و شمار افراد حرفه ای و فعالان ورزشی نیز در حال افزایش است.

گرجی اضافه کرد: هم اکنون بالای ۵۰۰ نفر  از بانوان ایرانی بصورت حرفه ای در سنگنوردی فعالیت می کنندو مسابقات مختلفی  در سطوح و  رده های مختلف سنی برگزار می شود که چکیده و برترین های استان های کشور محسوب می شوند.

این مسئول ادامه داد: سال های گذشته با سرمایه گذاری انجام گرفته فدراسیون در بخش پایه موجب شده پشتوانه قوی برای رشته سنگنوردی در کشور فراهم شود و این مهم با توجه به ساختار ورزشی این قشر، جایگزین مناسبی برای ورزشکاران وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای مربیان ورزشی این رشته نیز برنامه های خوبی اجرا شده و افراد توانمندی تربیت شده اند و  کلاس های آموزشی مربیانی با سطح درجات مختلفی در سطح کشور به ویژه صعودهای ورزشی از قبیل کوهنوردی، غار نوردی، دره نوردی برگزار شده است.

گرجی افزود  کوهنوردی و صعودهای ورزشی فقط سنگنوردی داخل سالن نیست و در این میان رشته های  بسیار متنوعی در فدراسیون  وجود داردکه در تمامی سطوح و رشته ها مربیان  زن تربیت شده اند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی اضافه کرد:   هر چند با کارهای انجام گرفته نگاههای جنسیتی برای برخورداری مساوی بانوان برای امکانانت این رشته ها تا حدودی فراهم شده اما آنچه موجب عدم فعالیتی برابر این قشر در برابر  با مردان شد،  عدم توجه و به عقب ماندگی های سال های گذشته باز می گردد.

 نایب  رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور ادامه داد: هم اکنون با توجه خاص به ورزش بانوان برای قشر و در نظر گرفتن ۱۰ درصد بیشتر امکانات، حضور بیش از بیش بانوان در حوزه ورزش اهمیت دارد که این قشر  تمایل  به مشارکت فعالانه باشند.

وی اظهار داشت: رشته سنگنوردی عرصه بسیار خوبی برای فعالیت بانوان محسوب می شود در این میان ورزشکاران ایرانی  در سطح آسیایی در خشش بسیار خوبی داشته که  با سرمایه گذاری انجام گرفته در سطوح پایه موفقیت ها و کسب های سکوی های جهانی دور از انتظار نخواهد بود.

این مسئول یادآور شد:  زنجان رتبه اول کشوری به لحاظ کوهنوردی و صعودهای ورزشی را در بین استان های کشور را به خود اختصاص و قهرمانان زیادی را نیز پرورش داده است.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.