استاندار زنجان گفت: برخی از واحدها در وصول مطالبات خود از دولت دچار مشکل هستند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به میزبانی شرکت سیم و کابل ابهر برگزار شد، با اشاره به حضور مدیران کشوری در استان، ادامه داد: هدف از این سفرها حل مشکلات استان و دیدن آن‌ها از نزدیک است.

 

وی با اشاره به گذشت بیش از ۱۰ سال از تعطیلی شرکت ابهربافت که در هیدج واقع شده است، افزود: این واحد تولیدی در اختیار ورشکستگی قرار داشت که سرمایه‌گذار جدید برای حل مشکلات ۴۰ میلیارد تومان پرداخت و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز ماشین‌آلات خریداری کرده است.

 

حقیقی با اشاره به این‌که محصول تولیدی ابهربافت، تولید ورق از لول آماده بدون کارخانه ذوب است، تصریح کرد: در فاز اول راه‌اندازی برای ۵۰۰ نفر و در فاز دوم برای 1000 نفر اشتغال‌زایی انجام خواهد شد.

 

استاندار زنجان با بیان این‌که با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم این واحد تا پایان امسال به بهره‌براری برسد، افزود: مشکل محیط زیستی این واحد نیز تا حد زیاد مرتفع شده است.

 

حقیقی با اشاره به این‌که باید تلاش شود واحدهای چابک به روند فعالیت خود ادامه دهند، تصریح کرد: گره مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز باید گشوده شود.

 

استاندار زنجان با تاکید بر این‌که اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکل واحدهای تولیدی در استان وجود دارد، یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفت ۸ واحد تولیدی در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری در استان افتتاح خواهد شد.

 

وی از حضور وزیر نیرو در زنجان طی روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: مسئولان واحدهای تولیدی می‌توانند در این سفر مشکلات خود را با وزیر نیرو در میان بگذارند.

 

این مسئول با اشاره به گلایه برخی از شرکت‌ها در زمینه بدهی‌های دولتی، تصریح کرد: به صورت مکرر پیگیر طلب شرکت‌های خصوصی از دولت هستیم که امیدواریم در تفویض اختیارات جدید این امر نیز گنجانده شود.

 

حقیقی با اشاره به مشکل طرح شده از سوی برخی واحدهای تولیدی در زمینه تغییر کاربری، ادامه داد: آنچه در توان داریم برای حل این مشکلات به کار خواهیم گرفت اما خارج از چارچوب قانون هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان، از آمادگی استانداری برای گرفتن وقت‌ ملاقات از مقامات کشوری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مدیران آن خبر داد و خاطرنشان کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی سبب ایجاد انگیزه در آن‌ها برای ادامه خدمت در حوزه تولید و اشتغال خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.