سرهنگ ایرج خانی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده بیش از ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز توسط پلیس این استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که ۶۲۴ کیلوگرم بود ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال ۸۳۳ مورد طرح مبارزه با توزیع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر انجام شدکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۳ درصدی مواجه است.

خانی‌پور با اشاره به اینکه با اجرای این تعداد طرح، یک هزار و ۳۵۱ نفر نیز دستگیر شدند، افزود: از این تعداد افراد دستگیر شده ۵۹ نفر قاچاقچی، ۲۱ نفر حمل کننده، ۵۴ نفر توزیع کننده، ۲۶۶ نفر خرده فروش و ۹۵۱ نفر نگهدارنده مواد مخدر بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه وظیفه ذاتی پلیس مبارزه با موادمخدر مقابله با قاچاقچیان است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت می گیرد به شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر در این استان اشاره کرد و گفت: پلیس در خصوص پاک‌سازی مناطق آلوده و برخورد با فعالان در عرصه مواد مخدر بسیار جدی است.

خانی‌پور، پیشگیری را یک اصل مهم در بحث کنترل و کاهش مصرف موادمخدر دانست و افزود: دستگیری قاچاقچیان موادمخدر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می دهد و اگر یک نفر از عناصر اصلی قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شود به حتم نتیجه آن بیشتر از برخورد با توزیع کنندگان خرد است.

وی تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ در دستور کار پلیس است و ماموران انتظامی با همراهی و مشارکت هرچه بهتر و بیشتر مردم، اجازه عرض اندام به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

خانی‌پور از وجود دفتر مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد و افزود:کارشناسان پلیس به صورت حضوری و یا تلفنی آماده پاسخگویی به متقاضیان است و از طرفی نیز مردم زنجان با شماره تلفن ۱۱۰ و  ۱۲۸ که به عنوان پل ارتباطی میان مردم و پلیس مبارزه با مواد مخدر است و افراد می توانند به صورت شبانه روز هرگونه اخبار و اطلاعات در این حوزه را به پلیس اطلاع دهند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.