فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: نظارت و کنترل بر بازار با مکاتبه حل نمی‌شود و مدیران باید اقدام عملیاتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: فرمانداران به عنوان حاکمان شهرستان‌ها باید اقتدار و قدرت مدیریتی داشته و برای جلوگیری از بی‌نظمی در بازار به صورت عملیاتی وارد شوند.

حقیقی با بیان اینکه ورود میدانی در هر موردی، موجب حل آن شده است، خاطرنشان کرد: نظارت به معنی این نیست که با ارائه گزارش غیر واقع، آرامش مردم را سلب کنیم بلکه نظارت یعنی با کنترل جدی و مستمر بازار، دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به کاهش خرید تضمینی گندم در استان زنجان، گفت: چند ماه قبل، تذکر لازم نسبت به برنامه‌ریزی برای خرید گندم به مدیران استانی و شهرستانی داده شده بود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم استان خریداری شده است، افزود: وضعیت فعلی خرید گندم در استان، رضایت‌ بخش نبوده و مدیران باید در پایان مدت برداشت و خرید، گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

حقیقی، اولویت در خرید گندم را تامین مصرف مورد نیاز استان و تکمیل ظرفیت تمام سیلوها خواند و خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن هزینه حمل و نقل و باربری، تکمیل سیلوهای استان به‌صرفه‌تر از خروج گندم است پس خروج گندم از استان یعنی اینکه قاچاق می‌شود و مدیران و مسئولان باید جلوی خروج غیرقانونی گندم استان را بگیرند.

وی ادامه داد: بخشی از خروج گندم از استان نیز به دلیل سهل‌ انگاری مدیران و عدم نظارت و کنتر ل است.

مقام عالی اجرایی استان زنجان گفت: در سال گذشته ۴۵۵ هزار تن گندم خریداری شده بود اما با نحوه خرید امسال تا پایان مدت برداشت، حداکثر ۲۷۹ هزار تن می‌توان خرید که خیلی کم است.

وی اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی در فصل داشت و مشکلات گرمای هوا در اواخر فصل بهار، میزان گندم و به تبع آن میزان خرید نیز کاهش داشته اما نباید به این مقدار کاهش یابد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقلام اساسی مورد نیاز مردم گفت: قیمت گوشت قرمز در استان زنجان باید کمتر از متوسط قیمت سایر استان‌ها بوده و باید نظارت و برنامه جدی برای نقش بر آب کردن اقدامات واسطه‌ها و چوبداران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنجان، مبدع کنترل قیمت مرغ گرم در کل کشور است، اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در استان زنجان باید پنج هزار ریال کمتر از متوسط قیمت استان‌های همجوار و سه هزار ریال کمتر از متوسط قیمت کل کشور عرضه شود.

حقیقی افزود: شکر مورد نیاز استان نیز باید جذب شده و گزارش نظارت بر آخرین وضعیت نان نیز در جلسه آتی ستاد ارائه شود.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.