مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: تئاتر استان زنجان بسیار مستعد است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حمید نیلی عصر امروز در نشست سرپرستان گروه‌های نمایشی ثبت شده استان زنجان با تاکید بر اینکه حضور جوانان از اقشار مختلف در صحنه‌های تئاتر، از برکات و جزو اتفاقات خوب است، اظهار کرد: عرصه تئاتر از سه معضل جدی رنج می‌برد که طرح استقرار گروه‌ها، ترک تشریفات و واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی، همچنین تفاهم‌نامه‌ها و تجهیزات را شامل می‌شود و به نظر می‌رسد که بیشترین معضل در استان‌ها در این سه محور خلاصه می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله، ثبت گروه‌ها است، ادامه داد: گاهی اوقات بچه‌های تئاتر با انجمن‌ها ساز ناکوک دارند ولی در مرکز، اصلا چنین مشکلی وجود ندارد و همه ما از یک آیین‌نامه مکتوبی که اداره‌کل تئاتر معاونت هنری ابلاغ کرده است، تبعیت می‌کنیم. البته نگاه جدیدی در حال شکل گرفتن است ولی اتفاقاتی که در استان‌ها رخ می‌داد، بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی و قانونی است.

 

نیلی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانینی که وجود دارد، کار را پیش می‌بریم. خوشبختانه بچه‌های تئاتر استان زنجان خیلی مستعد هستند و زنجان جزو اولین استان‌هایی است که برای تئاتر منطقه‌ای اعلام آمادگی کرد.

 

مدیر امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: قوانین و ضوابطی در وزارتخانه تعریف شده است که بر اساس آن عمل می‌کنیم.

 

محمدرضا الوند افزود: امسال با شرایطی روبه‌رو هستیم که طی دهه اخیر بی‌سابقه است. جوانان امروز تا حدودی نسبت به ما بدبین هستند و این‌طور فکر می‌کنند که ما خوب نمی‌بینیم و نمی‌فهمیم.

 

وی تصریح کرد: در واقع، شرایط طوری پیش می‌رود که گویی نسل پیش رو می‌خواهد همه قوانین و مقررات را رد کرده و به تشکل عجیبی برسد.

 

الوند خاطرنشان کرد: انجمن هنرهای نمایشی در استان‌ها، هیئت رئیسه خود را بر اساس رای‌گیری انتخاب می‌کند ولی وضعیت طوری است که باید تا حدودی با احتیاط رفتار کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.