مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی، از فعالیت 25 صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی خبر داد و گفت: این صندوق‌ها در راستای توانمندسازی زنان روستایی فعالیت می‌کنند.

 

سولماز حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: پروژه صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی فعالیت خود را از سال 75 با تشکیل یک صندوق در شهرستان ابهر آغاز کرد و در حال حاضر، تعداد 25 صندوق با 1080 نفر عضو در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده است.

 

این مسئول ادامه داد: صندوق اعتبارات خرد، تشکلی از زنان روستایی است که در راستای فعالیت در امور کشاورزی ویژه زنان در روستا تشکیل شده است تا ضمن توانمندسازی زنان روستایی و هدایت فعالیت آنان در امر تولید در بخش کشاورزی، در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

 

وی افزود: به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اعضای صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی برای فعالیت در بخش کشاورزی، طی دو سال اخیر با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید نسبت به ارایه تسهیلات لازم به آن‌ها اقدام شده و تاکنون، تسهیلات کم‌بهره به 13 صندوق استان تعلق یافته است.

 

حدادی تصریح کرد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان پس از تاسیس هر صندوق و تعیین اعضای هیئت‌مدیره آن، نسبت به هماهنگی و اجرای برنامه‌های آموزشی توانمندسازی ارکان صندوق‌ با اولویت آشنایی آنان با مسائل مالی و حسابداری، آموزش تسهیل‌گری و ترویج مهارت‌های شغلی روستایی در بخش کشاورزی اقدام می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعضا نیز پس از کسب توانمندی های لازم نسبت به دریافت تسهیلات اعطایی از صندوق اقدام کرده و در حوزه‌های آموزش دیده از جمله ایجاد باغچه‌های خانگی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تولید محصول سالم و استاندارد، پرورش گل و گیاهان زینتی، ایجاد گلخانه‌های کوچک خانگی و پرورش طیور شروع به فعالیت می‌کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.