رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: در حال حاضر در کشور نوعی آشتی ملی بین دولت و بخش خصوصی نیاز است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سیدسجاد نباتچیان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر بخش دولتی نیز بر مشکلات بخش خصوصی واقف هستند.


این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر بنا به شرایط داخلی اقتصادی و شرایط سخت بین‌المللی، صنعت به سختی در حال گذران روزگار خود است ولی با این وجود ایستادگی کرده و هنوز سرپا است .


وی افزود: هنوز زور دشمن به بخش صنعت نرسیده و صنعت توانسته تحریم‌ها را دور بزند ولی در مواردی که در داخل عملیات اداری وجود دارد، به مشکل می‌خوریم .


نباتچیان با بیان اینکه صنعت در زنجان مشکل استانی ندارد ولی مشکلات ملی را نمی‌توان با مدیریت استانی حل کرد، تصریح کرد: در حال حاضر در ایران ارز، نفت و اقتصاد مربوط به دولت است، به همین دلیل انتظار اقدام و حمایت از جانب دولت بوده و باید توجه داشت اقتصاد کشور دولتی است .


رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان، یادآور شد: اگر دغدغه اشتغال و بیکاری جوانان را داریم باید مشکل سرمایه در گردش را حل کرد تا ظرفیت خالی واحدهای تولیدی به چرخه درآید و بهره‌ ۱۸ درصد برای تولید و صنعت وجود نداشته و چنین سودی امکان تحقق ندارد .


وی با تاکید بر تشویق مردم توسط مسئولا ن به مصرف کالای ایرانی، اظهار کرد: بهتر است مردم به مصرف تولیدات داخلی تشویق شوند و حال این مهم به نوعی تکلیف شرعی تلقی می‌شود. شاید کالای ایرانی کیفیت کمتر و یا قیمت بالاتری داشته باشد ولی با حمایت است که می‌تواند پیشرفت و ترقی کند .


این مسئول با اشاره به وجود قوانین دست‌ و پاگیر، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور نوعی آشتی ملی بین دولت و بخش خصوصی نیاز است. قوانین عمدتا ضد تولید بوده و در قانون کار نیز حتی از کارفرما حمایت نشده و این قانون هم ضد کارگر و کارفرما است و تولید بابت آن لطمه می‌خورد، به همین خاطر دولت باید شهامت به خرج داده و این قانون را اصلاح کند .


نباتچیان خاطرنشان کرد: مسئولان توجه داشته باشند که با مالیات ۲۵ درصد و تامین‌اجتماعی ۲۳ درصد و بهره بانکی ۱۸ درصدی امکان تحقق رونق تولید وجود ندارد.


رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: اصل دانش نزد استادکاران است.


 

حسن طغرانگار اظهار کرد: وقتی از ارتباط دانشگاه‌ و صنعت صحبت می‌کنیم، یعنی اینکه این دو با هم ارتباط ندارند.

 

این مسئول ادامه داد: در تشکیل دانشگاه‌های مدرن با دنیای جدید این بحث مطرح می‌شود که نظام استاد و شاگردی برای هنر پیشه‌ور یک ضرورت است.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه این نگاه دانشگاه‌هایی ایجاد شده است که یک استادکار بتواند به 10 نفر درس بدهد، گفت: در واقع دانشگاه‌های مدرن برای گرداندن این چرخه ایجاد شده است.

 

طغرانگار تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اصل دانش، نزد استادکاران است و نکته مهم این است که وقتی این نگاه در دانشگاه‌ها صورت گرفت و قرن‌ها طول کشید تا یک دانش انباشته در دانشگاه شکل بگیرد که هر کسی می‌خواهد به صنعتی بپردازد، بدون مراجعه به انواع این دانش شکل‌ گرفته در سالیان طولانی ناکام خواهد ماند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، یادآور شد: در حال حاضر از دانش موجود در دانشگاه‌ها به عنوان بهره‌وری استفاده می‌شود و ما در این رفت و برگشت به صنعت‌گران برای بهره‌مندی از دانش صنعت‌گران نیاز به تعامل و افزایش پیوندها داریم تا آن بهره‌وری ایجاد شود.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز به دنبال این تعاملات و استفاده از تجارب صنعت‌گران است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.