دکتر حسن طغرانگار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب با عنوان 'رونق تولید' افزود: دانشگاهها در تحقق شعار سال به 2 بعد، تربیت نیروی انسانی فعال و دیگری طراحی سیستم جامع و کامل در این ارتباط توجه جدی داشته و نقش آفرین باشند.
وی اظهار داشت: بر این اساس، دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی متبحر و کارآمد وظیفه سنگینی را عهده دار هستند، چرا که تولید یکی از مولفه های مهم توسعه بوده و این مهم بدون نیروی انسانی خلاق امکان پذیر نیست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: بر این اساس نیروی انسانی مورد نیاز در سیستم آموزشی و بطور خاص در دانشگاهها منطبق با مهارت های لازم تحقق می یابد که این مهم نیاز کنونی در دنیای امروزی بشمار می رود.
وی تاکید کرد: دانشگاهها برای تربیت نیروهای کار آزموده جدیت بیشتری را داشته باشند و کوتاهی در این ارتباط امری نابخشودنی محسوب می شود و در این میان این مراکز در تحقق شعار سال اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: برای رونق تولید در کشور طراحی و ساماندهی یک سیستم جامع و کامل امری ضروری بوده و در این میان دانشگاهها می توانند به عنوان یکی از اجزای ان نقش آفرین باشند و یا می توانند دیدگاههای خود را در این ارتباط ارائه کنند.
وی اضافه کرد: تولید به معنای صرف احداث کارخانه و یا یک محصول نیست، بلکه این واحد باید بتواند علاوه بر شناخت از نیازهای بازار و رقبا بر شبکه های بازاریابی آگاهی داشته و در نهایت به دست مصرف کننده برسد که تمامی این فرآیندها نیازمند دانش و مهارت لازم ان است.
طغرانگار افزود: همواره بر موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید می شود و در این میان حلقه مفقوده بخاطر فقدان سیستم جامع و اجرای درست و هماهنگ است که تحقق ان، چشم انداز بهتری را مهیا می کند.
این استاد دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی و کاربردی تربیت نیروی انسانی کارآمد برای اشتغال و معرفی انان به صنایع و بخش تولیدی است و در این راستا حرکت می کنند.
به گفته وی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی به سمت و سوی کیفی گرایی نیروی انسانی خود که یکی از رویکردهای اصلی مدیریت فعلی این واحد، در شرایط کنونی مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رهبر معظم انقلاب سال 98 را با عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان زنجان 18 مرکز آموزشی علمی وکاربردی با حدود چهار هزار دانشجو در رشته های مختلف زیر نظر واحدهای استانی در حال فعالیت هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.