به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ماهرخ بلوری روز شنبه افزود: برای کاهش طلاق باید با برنامه های کنترل و کاهش با همفکری و مشارکت دستگاه های متولی، سمن‌ها و خانواده‌ها مباحث را در پنج ایستگاه مد نظر قرار دادیم.
وی اظهار داشت: یعنی اینکه قبل از ازدواج ،حین ازدواج ،بعد از ازدواج ، در آستانه طلاق و بعد از طلاق برنامه های اثر گذار را مورد توجه قرار داد که خوشبختانه دستگاه هایی از جمله بهزیستی اقدامات خوبی را در این رابطه انجام داده اند.
این مسئول ادامه داد: سن مناسب برای ازدواج را نمی توان با قطعیت تعیین کرد و مشخص کردن سن خاص معیاری کمی محسوب می شود، در حالی که برای ازدواج باید کیفی تصمیم گرفت.
وی اضافه کرد: خانواده ها می توانند در خوشبختی و ازدواج موفق فرزندان تاثیر بسزایی داشته باشند. آنان قبل از آنکه شرایط اقتصادی و اجتماعی را برای ازدواج فرزندشان فراهم کنند، ابتدا باید او را از نظر روانی برای ازدواج آماده کنند.
این مسئول ادامه داد: زیرا کسب مهارت های زندگی در ازدواج موفق بسیار مهم است، باید فرزندان را به کسب مهارت های 10 گانه زندگی تشویق و شرایطی را فراهم کرد تا فرزندان در تعامل با افرادی که ازدواج های موفق دارند قرار گیرند و از تجارب آنها استفاده کند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از ضرورت های اساسی در موفقیت زندگی های مشترک مشاوره پیش از ازدواج است تا دختران و پسران مورد ارزیابی بالینی و روانشناختی قرار گیرند و از لحاظ سلامت روانی بررسی شوند که این امر موجب شفافیت تفاوتها و شباهتهای زوجین می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خاطرنشان کرد: آنان می توانند با بینش عمیق تر نسبت به رابطه، راه را برای اتخاد مهمترین تصمیم زندگی هموار و شفاف کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.