حمید رضا حمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ساختار بودجه شهرداری ها، متشکل از سه سطح، تحت عناوین برنامه، طرح و پروژه است که هریک بخش های مختلفی را شامل می شود.
وی اظهار داشت: در بودجه سال جاری شهرداری زنجان 59 طرح در قالب 9 برنامه گنجانده شده که هر یک از طرح های یاد شده نیز پروژه های متعددی را شامل می شود.
حمیدی افزود: بر این اساس می توان پروژه ها را از حیث ماهیت و اندازه به 2 مقیاس شهری و محلی تقسیم بندی کرد و بطور مثال تقاطع های غیر همسطح از حیث اندازه و مطالعات شهری نیز در ماهیت هر کدام یک پروژه شهری محسوب می شوند.
وی بیان کرد: بر این مبنا اشکالی که در ساختار کنونی بودجه مشاهده می شود بیشتر مربوط به پروژه های عمرانی خرد(محلی) بوده و با توجه به اینکه در بودجه امسال حدود 600 میلیارد ریال از یکهزار و 160 میلیارد ریالی بودجه عمرانی (معادل 51 درصد) مربوط به پروژه های خرد محلی است،ضرورت تجدید نظر در برنامه ریزی این حوزه احساس می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: میزان انحراف بالای بودجه، توزیع ناعادلانه بودجه و مشکل بودن امکان نظارت دقیق توسط نهاد نظارتی شورا بر هزینه کرد از جمله اشکالات در اجرای پروژه های خرد محلی است.
وی اضافه کرد: شفاف نبودن محل دقیق هزینه کرد بودجه، پرداختن به اجرای پروژه های غیر اولویت دار و اعمال نظر در محل، نوع و میزان اجرای پروژه ها توسط افراد که به نابرابری ها دامن زده از دیگر اشکالات آن بشمار می آید.
حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محله از دیر باز به عنوان کوچکترین جزء تقسیمات شهری قابل برنامه ریزی در شهرهای ایران شناخته می شد، بهتر است در ساختار بودجه ریزی محلات از مشارکت شهروندان استفاده، پروژه های خرد محلی در سطح محلات شهری گنجانده و بر این مبنا برنامه ریزی و توزیع بودجه انجام شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.