دکتر سید مرتضی خاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و در صورت برنامه ریزی مناسب، هدفمند و بستر قانونی مبنی بر ظرفیت 30 درصدی پذیرش دستیار رشته های تخصصی پزشکی در مناطق محروم می توان بتدریج به تعهدات عمومی فارغ التحصیلان این بخش جامه عمل پوشاند.
وی اظهار داشت: با انجام این عمل مهم می توان برظرفیت متعهدین به خدمت در مناطق رسانی بیشتر متمرکز شد که این اقدام به نوبه خود آثار و نتایج خوبی به دنبال دارد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این هر سال به ازای کسرهای تخصصی مناط محروم کشور، تعدادی دستیار تخصصی پذیرفته می شوند و از آنها تعهد گرفته می شود، بعد فراغت از تحصیل نیز به میزان مقرر در نقاط مورد تعهد، خدمت کنند.
نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ویژگی این افراد این است که بومی منطقه هستند و لذا بتدریج نیاز مناطق محروم برطرف می شود که تحقق آن از ابعاد مختلف اهمیت ویژه ای دارد.
خاتمی افزود: طی جلسه برگزار شده با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیمات بسیار خوبی در ارتباط با جذب نیروهای تخصصی مناطق محروم و نگاه ویژه به این بخش و برنامه ریزی خود وزارتخانه انجام شد.
وی اظهار داشت: مقرر شد که در قالب کمیسیون عالی سیاستگذاری مقررات تعهدات در چارچوب قوانین و با هدف استحکام بیشتر و عمل به تعهدات و وحدت رویه در دانشگاهها حاکم باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای پیشبرد برنامه های مختلف به ویزه حوزه بهداشت و درمان با در نظر گرفتن هزینه های پایدار و هدفمند کردن منابع باید بستر سازی ها و ریل گذاری ها انجام گیرد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.