داوود ارفعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از 30 آبان تا دوم آذر امسال و به میزبانی شهرستان خوی از توابع استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این پیکارها در اوزان 66-، 74-، 84-، 96-، 96+ تا 125 کیلوگرم برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم هر وزن به اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی دعوت خواهند شد.
ارفعی تصریح کرد: منتخبان اردو نیز پس از اخذ مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان کشور به مسابقات بین المللی اعزام خواهند شد.
وی افزود: این رشته ورزشی از سال 96 در استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرده و به دلیل نوپا بودن هنوز نتواسته است به لحاظ تعداد ورزشکاران جذب شده به حد قابل قبول برسد.
ارفعی اظهار داشت: برگزاری مسابقات، می تواند یکی از راه های رشد و گسترش این رشته ورزشی در سطح استان باشد و هیات نیز در شناساندن کشتی آشیرما، تلاش وافر می کند تا تعداد کشتی گیران که در حال حاضر انگشت شمار هستند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، کشتی آشیرما یکی از 28 کشتی پهلوانی و سنتی و محلی شناخته شده در ایران و مختص شمالغرب کشور بوده و خاستگاه آن شهرستان خوی است و قدمت آن به بیش از 250 سال می رسد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.