به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولان این حوزه است که تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری‌هایی لازم انجام می شود.
به گفته وی، بخشی از مسائل و مشکلات از جمله برخورد با شرکت‌های متخلف حمل و نقلی، کمیسیون‌های اضافی شرکت‌های متخلف، اطلاع‌رسانی به رانندگان درباره میزان کرایه دریافتی، بازگشت بیمه تامین اجتماعی به روال قبلی و راه‌اندازی بیمه تکمیلی رانندگان به صورت فوری رسیدگی شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، درباره تامین لاستیک و قطعات و اقلام مصرفی مورد نیاز رانندگان گفت: استان 162 اتوبوس، 150 تانکر، یکهزار و 451 کامیون کشنده و 2 هزار و 840 دستگاه انواع کامیون چوبی، فلزی، کمپرسی، تریلر و خاور دارد که مشغول به فعالیت قانونی هستند.
دست نشان یادآوری کرد: تاکنون برای این تعداد خودرو یکهزار و 800 حلقه لاستیک حواله ای توزیع شده است.
به گفته وی، طبق دستور معاون اول رئیس جمهوری مقرر شد لاستیک‌های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر بین رانندگان توزیع شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: برابر اطلاعات دریافتی چهار سایز از لاستیک های باری- اتوبوسی مشمول کاهش 21درصدی تعرفه واردات است و به‌ همین‌ منظور تا زمان کاهش التهاب بازار این لاستیک‌های با تعرفه پنج ‌درصدی و ارز دولتی به کشور وارد می شود.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.