**منطقه ویژه اقتصادی زنجان در کنار 11 منطقه ویژه اقتصادی و هشت منطقه آزاد دیگر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید تا این بار برای اجرا به دست دولت برسد.

**تهران در بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان پسر ایران به مقام قهرمانی دست یافت.


**صادرات این استان طی پنج ماه گذشته به 274 میلیون و 268 هزار دلار رسید.

**بر اساس آمار موجود، هم اکنون 12 هزار و 478 نفر در این استان در بخش تعاون اشتغال دارند.

**رئیس فدراسیون تکواندو ایران: تیم ملی ایران با 6 تکواندوکار (سه دختر و سه پسر) شاخص با اقتدار تمام در بازی های المپیک جوانان 2018 آرژانتین حضور پیدا می کند.

** اسدالله درویش امیری استاندار زنجان پس از بازدید از طرح های عمرانی شهرداری، رضایت خود از عملکرد مدیریت شهری را اعلام کرد.

** طی برگزاری جشنواره آش، در قالب نمایشگاه ملی صنایع دستی، 11 میلیارد و 180 میلیون ریال محصولات صنایع دستی کشور فروخته شد.

** استان زنجان به لحاظ خرید محصول استراتژیک گندم سالجاری در ردیف دوم بعد از آذربایجان شرقی قرار گرفت.

**طی پنج ماهه گذشته از سالجاری با پرداخت تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی و فراگیر در سطح استان برای 350 نفر شغل ایجاد شد.

**از سال گذشته تا کنون 117 تعاونی در قالب اجرای طرح 'روستا تعاون' در این استان تاسیس شده است که در نتیجه آن یک هزار و 262 نفر صاحب شغل شدند.

**گندمکاران زنجانی در سال زراعی جاری 500 هزار تن گندم برداشت کردند و تاکنون 445 هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری و 50 درصد از مطالبات این قشر نیز تسویه شده است که افزایش 120 درصدی تولید و پرداخت های به موقع خستگی را از تن آنها زدود.

**معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، از ورود 103 هزار دانش آموز به مدارس این استان خبرداد و گفت: این تعداد نسبت به میانگین سال تحصیلی گذشته 2.5 درصد رشد دارد.

**رئیس ستاد اقامه نماز کشور: دانشجویان برای فعالیت در هیات‌های مذهبی تنها منتظر ایام محرم نباشند، زیرا آنها سربازان امام زمان (عج) هستند و باید ضمن فعالیت چند منظوره؛ فرهنگ عاشورایی را در طول سال از راههای مختلف بیان و ترویج کنند.

**طی پنج روز زمان برگزاری دومین جشنواره روستایی این استان، بیش از 100 هزار نفر به بازدید از این جشنواره و نمایشگاه جنبی آن پرداختند.

**یکهزار و 150مبلغ در ماه محرم امسال برای امر تبلیغ به مناطق مختلف این استان اعزام می شوند.

**محمد نادری از ورزشکاران شاخص کشتی زنجان در سومین دوره بازی های جهانی عشایر با اقتدار تمام به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

**بررسی ها نشان می دهد پس از 20 سال روند صعودی طلاق در استان زنجان متوقف شده است و آمار سال 96 نسبت به سال 95 کاهش چهاردهم درصدی این واقعه را نشان می دهد.

**معاون مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود امسال 11 هزار کودک کار و خیابانی تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گیرند.

**طی چهار ماه نخست امسال، بانک های این استان، 40 میلیون و 77 هزار دلار اعتبار اسنادی صادر کردند.

**در حکمی از سوی صادق نجفی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، ایرج احمدی به عنوان سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان منصوب شد.

**مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور: امسال بیش از 850 هزار نفر در سطح کشور در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این میزان نسبت به دوره گذشته 32 درصد رشد داشت.

**ارزش سهام خرید و فروش شده در این استان طی پنج ماه گذشته به 6 هزار و 947 میلیارد ریال رسید، رقمی که 175 درصد سه هزار و 965 میلیارد ریال سهام معامله شده سال قبل محسوب می شود.

**بعد از اجرای طرح مبارزه با احتکار در زنجان، همچنین با تلاش مسئولان دولتی و نظامی، ارزش کالاهای کشف شده از محتکران زنجانی 27 میلیارد ریال است.

**از سوم خرداد تاکنون بیش از 170 هزار دانش آموز این استان در پایه های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم ثبت نام خود را در مدارس قطعی کرده اند.
3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.