اما اگر ایران تصمیم بگیرد که محتاطانه برخورد کند، همان‌طور که بعد از حملات محدود اسرائیل در آوریل انجام داد، ممکن است این فصل بسته شود، اما درگیری همچنان زنده خواهد ماند.تا زمانی که کشتار اسرائیل در غزه و لبنان ادامه داشته باشد، در تبادل آتش جدید بین اسرائیل و ایران تنها موضوع زمان مطرح و دور بعدی احتمالاً شدیدتر از قبلی خواهد بود، همان‌طور که این دور بزرگ‌تر از تبادل آتش در آوریل بود.

پایگاه خبری جماران: تریتا پارسی، هم-بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی مؤسسه کوئینسی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: حمله اسرائیل به پایان رسیده، اما نتیجه آن هنوز نامشخص است. تهران این حمله را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد -حتی آن را مورد تمسخر قرار می دهد- که ممکن است بیشتر نشان‌دهنده تمایل آن‌ها به کاهش تنش باشد تا ارزیابی واقعی از خسارتی که اسرائیل به ایران وارد کرده است. همان‌طور که اسرائیل خسارات ناشی از حملات ایران در اول اکتبر را پنهان کرد، ایران نیز احتمالاً تصویر کامل حمله اسرائیل را افشا نخواهد کرد.

اما اگر ایران تصمیم بگیرد که محتاطانه برخورد کند، همان‌طور که بعد از حملات محدود اسرائیل در آوریل انجام داد، ممکن است این فصل بسته شود، اما درگیری همچنان زنده خواهد ماند. تا زمانی که کشتار اسرائیل در غزه و لبنان ادامه داشته باشد، در تبادل آتش جدید بین اسرائیل و ایران تنها موضوع زمان مطرح و دور بعدی احتمالاً شدیدتر از قبلی خواهد بود، همان‌طور که این دور بزرگ‌تر از تبادل آتش در آوریل بود.

در واقع، از خط قرمز دیگری در این حمله اسرائیل عبور شد که هزینه عبور از آن در آینده کاهش یافته است. بنابراین، در حالی که ممکن است شاهد برخی کاهش تنش‌های تاکتیکی باشیم، روند کلی همچنان رو به افزایش تنش خواهد بود. با این حال، تیم بایدن ممکن است اگر ایران در پاسخ محتاطانه برخورد کند، نفس راحتی بکشد، زیرا از یک درگیری بزرگ درست قبل از انتخابات اجتناب خواهدشد.

اما در طرح کلی‌تر مسائل، این شرایط هم دوام چندانی نخواهد داشت؛ البته اگر بایدن دوباره از این وقفه هم استفاده نکند و نتواند واقعاً وضعیت تنش را با تحمیل آتش‌بس در غزه و لبنان کاهش دهد. (آمریکا قدرت توقف کشتار اسرائیل را دارد، اما بایدن تا کنون از استفاده از آن قدرت خودداری کرده است.)

چند دور بمباران می‌تواند بین اسرائیل و ایران اتفاق بیفتد، قبل از اینکه به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود که کل منطقه را در بر بگیرد؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.