فواد ایزدی، دانشیار دانشگاه تهران، به الجزیره گفته است که تحلیلگران ایرانی بر این باورند که اسرائیل هنوز برای یک جنگ تمام عیار با ایران آماده نیست. او افزود: من فکر می کنم اسرائیلی ها در حال برنامه ریزی یک جنگ بزرگ علیه ایران هستند، اما نه در حال حاضر.

پایگاه خبری جماران - «اکنون درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران در جریان است. این چیزی نیست که قبلا اتفاق می افتاد.» الجزیره در گزارشی در این باره می نویسد: آنچه میان ایران و اسرائیل تا پیش از این جاری بود یک میدان جنگ نیابتی بود. حالا شما درگیری مستقیم دارید. این چیزی است که برای بازیگران بین المللی، ایالات متحده و بسیاری از مردم منطقه نگران کننده است.نگرانی در مورد آتش سوزی منطقه ای گسترده تر در زمانی شکل گرفته که تنش ها به اوج خود رسیده است.

فواد ایزدی، دانشیار دانشگاه تهران، به الجزیره گفته است که تحلیلگران ایرانی بر این باورند که اسرائیل هنوز برای یک جنگ تمام عیار با ایران آماده نیست.

ایزدی گفت: من فکر می کنم اسرائیلی ها در حال برنامه ریزی یک جنگ بزرگ علیه ایران هستند، اما نه در حال حاضر. به یاد داشته باشید که این اتفاق برای لبنان افتاد. اسرائیلی ها پس از یک سال آمادگی به لبنان حمله کردند. آنها ابتدا نسل کشی را در غزه آغاز کردند. آنها به همین منوال ادامه دادند و پس از 11 ماه از شروع نسل کشی در غزه، شروع به حمله به لبنان کردند. آنها تصمیم گرفتند آن حمله را به تعویق بیاندازند زیرا برای برنامه ریزی آن حمله به زمان نیاز داشتند. تحلیلی که در ایران وجود دارد این است که اسرائیلی ها در حال حاضر برای یک رویارویی نظامی بزرگ با ایران آماده نیستند. آنها ممکن است بعد از یک یا دو سال این کار را انجام دهند. من فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها می‌خواهند در جنگ دائمی و مداوم باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.