رئیس کارگاه مرکزی پتروشیمی امیرکبیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طراحی و ساخت دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر در پتروشیمی امیرکبیر بدون صرف هیچ گونه هزینه، با استفاده از توان داخلی شرکت و بدون بهره گیری از مشاوره متخصصان خارج از شرکت انجام شد.
سیدامیرحسین وحدتی افزود: این دستگاه تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان مخازن در سایزهای مختلف با فشارهای مثبت و منفی mili bar را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: پیش از این تنها امکان تست شیرهای اطمینان با فشارهای بالای یک بار در مجتمع وجود داشت، اما با طراحی و ساخت این دستگاه شرکت پتروشیمی امیرکبیر موفق به تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان در محدوده فشار بین صفر تا یک بار فشارهای پایین تر از صفر و تا منفی یک بار شد.
سرپرست کارگاه تعمیرات مبدل پتروشیمی امیرکبیر نیز در این رابطه عنوان کرد: این دستگاه برای اولین بار در تاریخ پتروشیمی امیرکبیر توسط متخصصان داخلی در بخش سرویس های تعمیراتی، ابزاردقیق و بازرسی فنی در مدت زمان کمتر از سه ماه ساخته شد که پس از تایید توسط بازرسان فنی آغاز به کار کرد.
احسان پوررضا با اشاره به صرفه جویی در هزینه در ساخت این دستگاه بیان داشت:شیرهای اطمینان برای جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته در فرآیندهای پتروشیمی استفاده می شوند نبود دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر یکی از چالش های مهم ایمنی در صنعت پتروشیمی است.
وی گفت:پتروشیمی امیرکبیر با ساخت این دستگاه گام بلندی در مسیر افزایش ایمنی فرآیندهای مجتمع برداشته است.
به گزارش ایرنا، پتروشیمی امیرکبیر در جنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستانن بندرماهشهر در زمینی به مساحت 55 هکتار به عنوان مجری طرح الفین در سال 1377 انتخاب شد.
طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
9858/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.