به گزارش ایرنا همایون یوسفی روز شنبه در جشنواره استانی شهید رجایی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان افزود: هم اکنون انسجام کافی بین مسئولان، نخبگان و جریان های سیاسی وجود ندارد و از سویی شاهد کاهش هزینه ها در بخش های مختلف کشور هم نیستیم که این مساله را باید به عنوان یک زنگ خطر دانست.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شاه بیت گذر از مرحله تحریم ها و راه برون رفت از این مشکلات است گفت:با واکاوی دقیق مشکلات اقتصادی می توان دریافت که قسمت عمده مشکلات به مسایل درون کشور و نه خارج از کشور باز می گردد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر راه فشار دشمن جنگ نرم است ادامه داد:بیشترین تمرکز کنونی دشمن برای فشار به ایران تحریم های بانکی و حوزه مالی است تا اقتصاد ایران را زیر فشار باشد، که در این راستا دولت و مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب چارچوب هایی برای کاهش تاثیرات تحریم ها وضع کرده اند.
وی گفت: بزرگترین مشکل کنونی پیش روی دولت معضلات اقتصادی است که بر سایر خدمات رسانی دولت و عملکردها تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به مرتبط دانستن ریشه مشکلات اقتصادی کشور به مسایل سیاسی افزود: طبق آمارهای به دست آمده بالغ بر صد کشور ضد جمهوری اسلامی ایران در بحث تحریم های اقتصادی متحد شده اند درحالی که در زمان جنگ تحمیلی حدود 60 کشور ضد کشورمان متحد بودند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از این تحریم ها زیرفشار قرار دادن مردم است یادآور شد: هم اکنون ایران به لحاظ قدرت نظامی و جنگی در شرایطی است که هیچ کشوری به فکر رویارویی نظامی با آن نیست.
وی با اشاره به برتر بودن رتبه ایران در غرب آسیا به لحاظ دفاعی گفت: همین امر سبب شده که هیچ کشوری خیال جنگ با ایران را در سر نپروراند.
یوسفی بیان کرد:تمرکز کنونی دشمنان بر مسایل اقتصادی است و آنها در صدد محدود کردن فعالیت
تجاری ایران هستند اما تمام فعالیت اقتصادی کشورها قابل رصد نیست و این یک مزیت است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر بسیاری از کشورها به بحث تحریم های تجاری ایران پایبند نیستند که این امر نفوذ تحریم ها را کاهش می دهد.
یوسفی همچنین گفت: هیچ کدام از دولت ها در ایران، در سه دهه گذشته برای کم کردن از اقتصادی بودن دولت اقدام موثری انجام نداده اند و حتی بیش از گذشته اقتصاد دولتی شده است.
یوسفی در ادامه به نوسانات نرخ ارز در دولت ها اشاره کرد و افزود: دولت ها باید در روند کنترل شرایط اقتصادی کشور اهتمام بیشتری داشته و در نوع اقدامات خود تجدید نظر کنند. از سویی شاهد سبقت فهم عمومی مردم از مسئولان هستیم که این امر هم فرصت و هم یک تهدید است.
وی در ادامه گفت:یکی دیگر از نقاط ضعفی که باید بدان پرداخت مساله تمرکز گزایی به استان های مرکزی کشور است این درحالیست که کشورها از سوی استان های مرزی خود پیشرفت می کنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود:استان های مرکزی توسعه بیشتری داشتند که دلیل آن نیز نگاه سیاسی و قدرت سیاسیون این استان ها است.
یوسفی به نقش خوزستان در کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: نقطه مرکزی توجه دشمن به ایران در خوزستان متمرکز می شود به همین دلیل در مسایل مرتبط با خوزستان نباید ساده اندیشی کرد.
وی افزود: دولت ها نگاه دلسوزانه به استان خوزستان دارند اما درخصوص حل مشکلات این استان نگاه راهبردی وجود ندارد. دولت دوازدهم طرح ها و برنامه های ویژه ای برای بهبود شرایط خوزستان دارد که اگر به درستی اجرا شوند نتایج خوبی خواهند داشت.
یوسفی با اشاره به اهتمام ویژه رییس جمهور برای حل مشکلات خوزستان و پیگیری این مسایل در جلسات هیات دولت گفت:استاندار خوزستان نیز تمام وقت خود را برای رفع چالش های زیرساختی خوزستان در حوزه آب، فاضلاب، برق و محیط زیست قرار داده است.
وی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات خوزستان مسایل زیست محیطی و به ویژه کانون های گرد و غبار است که با اهتمام دولت در سال 95 برای مهار آنها تلاش شد. شدت گرد و غبارهای داخلی از 10 هزار واحد میکروگرم بر متر مکعب به سه هزار واحد در سال 96 رسید و قرار است تا سال 1400 قسمت عمده ای از کانون های گردو غبار کنترل شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اختصاص 290 هزار میلیارد ریال به بحث بهبود زیرساخت های آب، فاضلاب و برق خوزستان را در تاریخ بودجه ریزی کشور بی سابقه دانست.
وی یادآور شد: متوسط عمر بیمارستان های شهرستان اهواز 46 سال است اما در دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر 15 طرح بزرگ شامل افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ابوذر، بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی، بیمارستان بقایی2، بیمارستان امیرکبیر2، تصویب بیمارستان یکهزار تخت خوابی و مرکز جامع سرطان اهواز در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه به اختصاص پنج میلیارد دلار به توسعه میادین نفتی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح چندین هزار فرصت شغلی برای جوانان ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه دولت ها در تصمیمات خود شجاعت به خرج نداده اند اظهار داشت:اصلاح هر امری نیازمند پرداختن یکسری هزینه ها است اما دولت های سه دهه گذشته بخاطر مسایل سیاسی از این گونه اقدامات پرهیز کرده اند.
در حاشیه جشنواره شهید رجایی از دستگاه های اجرایی که حایز امتیازات عمومی و اختصاصی در بخش های مختلف بودند تقدیر شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.