به گزارش ایرنا 10 اثر نمایشی در بخش صحنه و 10 اثر نمایشی در بخش خیابانی و 2 اثر نمایش خیابانی در بخش جنبی از استان های خوزستان، اصفهان، تهران، البرز، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، ایلام و خراسان شمالی در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارند.
بر اساس این گزارش در اولین روز این جشنواره نمایش ٢٣ به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی مسلم رضایی از تهران به مدت 46 دقیقه با موضوع دفاع مقدس در سال تئاتر بهزیستی بر روی صحنه رفت.
همچنین نمایش بینایی به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت با موضوع دفاع مقدس و در 63دقیقه در سالن خلیج‌فارس بروی صحنه رفت.
در بخش خیابانی نیز نمایش نوبت کیه به نویسندگی و کارگردانی عادل کروشاوی زاده از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس در پارک بازی آبادان اجرا شد.
به گزارش ایرنا همچنین نمایش های خیابانی هیچکس به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با موضوع دفاع مقدس، یه اتفاق ساده به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با موضوع اجتماعی در روبه روی بازار مرکزی اروند (کنزالمال) خرمشهر به نمایش درآمدند.
همچنین نمایش جنگ زده به نویسندگی ندا اعتمادی کیا و کارگردانی لیلا یدالله زاده از آبادان با موضوع دفاع مقدس، یه اتفاق ساده به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با موضوع اجتماعی در مجتمع تجاری امام رضا(ع) اجرا شد.
به گزارش ایرنا نمایش فشنگ کشکی به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور و کارگردانی پژمان مهراب پور از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس و نمایش یه اتفاق ساده به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با اجتماعی در محوطه تالار خلیج‌فارس خرمشهر در معرض دید علاقه‌مندان تئاتر خیابانی قرار گرفت.
دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به ایرنا گفت:٨٧ نمایش صحنه‌ای و 72 اثر نمایشی میدانی از 21 استان کشور به دبیرخانه اثر ارسال شد که درنهایت 10 اثر نمایشی در بخش صحنه و 10 اثر نمایشی در بخش خیابانی در این مسابقه حضور دارند و 2 اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا می‌شوند.
همایون قنواتی به حضور 170 نفر از هنرمندان 10 استان در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود:داوری بخش صحنه ای را حسین مسافر آستانه، کوروش زارعی و مریم معترف و بخش خیابانی را امیرحسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار را برعهده خواهند داشت.
به گزارش ایرنا بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از تاریخ 27 مردادماه سال 1397شروع بکار خواهد کرد و 31مردادماه همزمان با عید سعید قربان با معرفی نمایشنامه های برتر به کار خود پایان خواهد داد.
با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت سالروز فتح خرمشهر از سوم خرداد به مردادماه تغییر یافت.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.