به گزارش ایرنا محمد محسنی یکشنبه در آیین برگزاری جشنواره رسانه و بندر خرمشهر در سالن آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: نقش و جایگاه رسانه و خبرنگاران در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست و هر جا عمران، توسعه و پیشرفت وجود دارد رد پایی از رسانه و خبرنگار دیده می شود.
وی افزود: در مقوله جهانی شدن و جهانی سازی که تمام ابرقدرت های جهان به دنبال آن هستند، تاثیر و اثرگذاری این گروه جامعه رسانه ای را پذیرفته اند.
محسنی با بیان اینکه رسانه ها زبان گویا و گوش های شنوای جامعه هستند، گفت: اگر مدیری به انتقاد رسانه و رفع دغدغه و نگرانی رسانه توجه نکند قطعا در حوزه کاری خود موفق نخواهد بود چرا که خبرنگار و رسانه به نمایندگی از مردم است.
وی افشاگری پدیده های ناهنجارهای اجتماعی و اقتصادی را از رسالت خبرنگاران دانست و گفت: گاهی اوقات مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی از انتشار اخبار در حوزه خود ترس و واهمه دارند و این معضل بسیار بزرگی است.
محسنی افزود: اگر مسئول و مدیری در حوزه مسئولیت قابل انتقاد هست باید اشکالات خود را در حوزه خود بپذیرد و آنها را رفع کند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ادعا می کند که یکی از سازمان های پیشرو در حوزه تعامل با رسانه و جامعه خبرنگاران است.
محسنی ، گردشگری دریایی را یکی از حوزه های قالب در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد و گفت: گردشگری دریایی به عنوان رکن توسعه اقصادی دنیا است و سهم بزرگی در اقتصاد ایفا می کند.
وی کشور ایران را جزو 10 کشور دارای جاذبه گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: ایران جزو 10 کشور دارای جاذبه گردشگری است اما از نظر درآمد گردشگری در ردیف 81 قرار دارد.
محسنی با بیان اینکه دریا می تواند محور توسعه اقتصادی باشد، گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ داشتن رودخانه های اروند، کارون و بهمنشیر ظرفیت درآمدزایی از گردشگر دریایی دارد و رسانه ها می توانند در روشنگری و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی ایفا کنند.
معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند در این آیین، با بیان اینکه رسانه به عنوان عنصری در خدمت توسعه انسانی است، گفت: رسانه به عنوان عنصری در خدمت توسعه انسانی و فرهنگسازی انسانی محسوب می شود.
سیدمرتضی نعمت زاده افزود: آسیب اساسی نیروی انسانی شهرهای آبادان و خرمشهر که عمده نیروهای توانمند با محور اقتصادی و توسعه و اثرگذار به دلیل شرایط جنگ و از بین رفتن این دو شهر برنگشتند بنا بر این سازمان منطقه آزاد اروند در سال 92 با مدیریت جدید بنا و اساس خود را با توسعه انسانی بر مبنای توسعه اقتصادی دنبال کرد.
وی صنعت گردشگری را به عنوان محور اقتصادی قدرتمند بیان کرد و گفت: رسانه های شهرهای آبادان و خرمشهر می تواند در اطلاع رسانی جامعه نقش موثری ایفا کند.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره تحت عنوان رسانه و بندر خرمشهر با حضور مدیران رسانه ای، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در سالن آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار و از خبرنگاران برتر این جشنواره تقدیر شد.
7100/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.